روایت محسن رضایی از حمید و مهدی باکری

محسن رضایی

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: حمید جانشین مهدی باکری بود وی فردی تحصیل کرده، متعهد، آگاه و در عملیات‌ها پرچمدار مهدی بود و نسبت به برادر خیلی تابعت داشت و بسیاری از بن بست‌های جنگ را مهدی به دست حمید باز می‌کرد.

 

هداپرس:سرلشکر محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا امروز در یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در ارومیه بیان کرد: دفاع مقدس گهواره پرورش شهیدان حمید و مهدی باکری بود. سحن گفتن در رابطه با شهیدان باکری کار ساده‌ای نیست با اینکه بنده سال‌ها با آن‌ها اشنا بودم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی افزود: این استان محل شهادت سرداران بزرگ اسلام همچون شهید زین‌الدین، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه‌های هشت سال دفاع مقدس است.

رضایی گفت: ما در دفاع مقدس با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم توانستیم بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شویم و اجازه ندهیم ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد. حمید جانشین مهدی باکری بود وی فردی تحصیل کرده، متعهد، آگاه و در عملیات‌ها پرچمدار مهدی بود و نسبت به برادر خیلی تابعت داشت و بسیاری از بن بست‌های جنگ را مهدی به دست حمید باز می‌کرد.

فرمانده وقت سپاه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با اینکه یادواره‌های بسیاری در خصوص شهید مهدی باکری صورت می‌گیرد، اما عمق شخصیت مهدی هنوز برا مردم روشن نیست و ناشناخته مانده است. داشتن روحیه مجاهدت او با دشمن در کنار مردم داری و مردم دوستی یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی مهدی باکری بود و با اینکه کارهای بزرگی انجام می‌داد نمی‌خواست تنها دیده شود چراکه معتقد بود اگر کار را برای خدا باشد باید یه خدا گزارش داد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: یکی از ویزگی‌های شهید مهدی باکری داشتن تحصیلات دانشگاهی و مهندسی بود و این باعث می‌شد در کارها بسیار دقت عمل داشته باشد. بنابراین شهید مهدی باکری و دیگر شهیدان والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار نهضت امام (ره) بودند و امروز برای احاد جامعه به عندان بهترین الگو هستند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز نیز بیان داشت: ما در جنگ اقتصادی شدیدی قرار داریم که لازم است در این شرایط حمیدها و مهدی باکری‌های امروز وارد میدان شوند و جهاد اقتصادی ایران را رقم بزنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12670

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: