مسول کمیته آموزش حزب همبستگی دانش آموختگان ایران:

برجام به دلیل تصمیم پراشتباه دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت

حمید خاورزمینی در گفتگو با هداپرس اظهار داشت: دولت رئیسی با وعده هایی برسر کار آمد که همگی بر عدالت محوری استوار بود اما با شناختی که از وضعیت کشور وجود داشت تحقق آن جز بدیهیات به نظر می رسید.
وی ادامه داد: طرح شرکتی کردن کارکنان دولت که در دولت هاشمی رفسنجانی آغاز و اجرا گردید برای کاستن از بار مسئولیت دولت بود، فواد و ‌مضراتی داشت اما در حال انجام بوده و است. در آغاز فشارهایی برای کارکنان جدید الورود به شمار می رفت و هزینه هایی برای دولت و کارکنان در برداشت با این‌ وجود بازگردانیدن آن به شکل قبل موجب تکرار هزینه ها برای دولت می باشد.
عضو شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با بیان اینکه به نظر می رسد با وضعیت درآمدی کشور ایجاد چنین بار مالی تنها هدف تبلیغاتی داشته و دولت فعلی قصد یارگیری از میان کارکنان شرکتی در مقابل کارکنان رسمی را دنبال می کند، گفت: احتمالا این طرح تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی برای استفاده مجدد در حالت طرح باقی خواهد ماند مگر اینکه فعالین ستادی آقای رییس جمهور که در قالب نیروهای شرکتی در همه‌دستگاه ها وارد شده اند با اوردن فشار موجب تسریع در آن شوند.
وی با ذکر اینکه ممکن است عده ای با نظراتش مخالف یا موافق باشند، گفت: اساس برجام بر می گردد به تصمیمات پر اشتباه و خطرناکی که دولت محمود احمدی نژاد گرفت و کشور را تا مرحله برخورد امنیتی جهان با ایران پیش برد.
دبیر استان همدان حزب همبستگی دانش آموختگان ایران افزود: برای خروج از این چاه، کندن چاله ای لازم بود که با توانمندی بالای تیم کارشناسی و دیپلمات های دولت حسن روحانی حاصل شد. اما نمیتوان گفت که این چاله برای کشور کم هزینه بود بلکه به داروی درداور، تلخ و گرانی می ماند که برای خارج کردن سنگ در چاه افتاده لازم بود اما دردناک …
وی با اشاره به اینکه اگر ماجراجویی های دولت احمدی نژاد نبود و همان شیب ملایم هسته ای کشور در دولت خاتمی ادامه پیدا می کرد، مذاکرات فرسایشی فرصت را برای دست یافتن کشور به انرژی هسته ای فراهم می نمود و امکان فرصت طلبی برای روس ها را کاهش می داد، اذعان داشت: حال با این شرایط باز برای کشور ضروری است که به برجام بازگردد و آن داروی تلخ را که از فلج شدن بیشتر کشور جلوگیری می کند دوباره صرف کند.
عضو شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با بیان اینکه روابط با تمام کشورهای دیگر دنیا اگر با منطق و کسب امتیاز باشد برای هر ملتی امتیاز است، تصریح کرد: اما اگر موجب تحقیر و یا تضعیف شود زیانبار است و باید به کمینه کاهش یابد. این بهبود از سویی موجب کاهش هزینه های کشور در کشورهای نایب الجدال شده است و با توجه به اینکه در سالهای بعد از انقلاب استفاده از بازارهای جنوب خلیج فارس در اقتصاد کشور اهمیت پیدا کرده باعث کاهش آچدردهای اقتصادی می شود.
وی افزود: اما اینکه کشورهای عربی شاهرگ ارتباطی کشور با غرب را قبضه کنند موجب سرشکستگی و به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زیانبار است.
به گفته خاورزمینی عبارت دانشجو چنان مفهوم خود را از دست داده که هنگام استفاده از این عبارت قلب هر انسان دانشگاهی را می آزارد و از این تعبیر احساسی که بگذریم باید گفت اثر گذاری و دخالت نهاد سیاست در دانشگاه ها اینقدر فزاینده است که جنبش دانشجویی را در دانشگاه ها محدود نموده است.
وی همچنین گفت: جنبش های دانشجویی در همه دنیا بخصوص در حال حاضرکشورهای جنوب ابزاری است تا سیاستمداران فشارهای درونی جامعه را از این راه به تحول و پیشرفت معطوف نمایند.
مسئول کمیته آموزش حزب همبستگی دانش آموختگان ایران بیان کرد: جنبش های دانشجویی در جدی ترین شرایط امکانی برای احیای عدالتخواهی و آزادی خواهی است و در ضعیف ترین سوپاپ اطمینانی برای فروکاهیدن فشارهای اجتماعی است اما از این فرصت نیز به‌عنوان چالشی بزرگ کشور بهره‌ می برد.
وی با ذکر اینکه فشار بر دانشجویان تحول خواه موجب تلاش بیشتر برای خروج آنها از کشور و تسریع در تخلیه ژنهای برتر گردیده است، گفت: البته وقتی خبر از ورود حشد الشعبی ها بعد از خبر حضور حداقل هزار دانشجوی متقلب در رشته های پر طرفدار منتشر می شود. تکلیف جنبش دانشجویی در اینده نزدیک‌هم تا حدودی روشن می گردد.
انتهای پیام/

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9749

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: