اختتامیه شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در حال برگزاری است

جشنواره تجسمی فجر

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

 

هداپرس:مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر عصر امروز ـ پنجشنبه ـ سوم اسفند ماه در تالار وحدت آغاز شد.

محمد خراسانی زاده، ریاست شورای سیاست گذاری این جشنواره را بر عهده داشت و امیر عبدالحسینی دبیرکل این جشنواره بود؛ مسعود زنده روح کرمانی نیز دبیر هنری این دوره از جشنواره تجسمی فجر و جعفر واحدی دبیر اجرایی جشنواره بودند.

از ابتدای مراسم نیز محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و محمود سالاری ـ معاون امور هنری وزیر ـ در این مراسم حاضر شدند.

در بخش نخست مراسم، ویدیویی از افتتاحیه هر دو مراسم افتتاحیه در موزه هنرهای معاصر تهران و موسسه فرهنگی و هنری صبا برای حاضران در این مراسم به نمایش درآمد.

امیر عبدالحسینی ـ دبیر کل شانزدهمین دوره از جشنواره ـ سخنان خود را با این مصرع از شعر سعدی آغاز کرد «نقاش وجود این همه صورت که بپرداخت/ تا نقش ببینی و مصور بپرستی» و ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: رسم به این است که جشنواره را روایت و از آمار و ارقام سخن گویم اما با رخصت از شما این را به رسانه ها واگذار خواهم کرد.

او ضمن ارایه توضیحاتی درباره آنچه که در شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر صورت گرفته بود، به فراوانی آثار حاضر در این جشنواره و درخشش استان ها، پیوند جامعه دانشگاهی و حرفه ای با هنرهای تجسمی اشاره کرد و از اهمیت حضور ناشران کتب تجسمی و نمایش فیلم های مستند تجسمی سخن گفت.

عبدالحسینی سپس افزود: فرازهای دیگری را نیز تجربه کردیم که فجر شانزدهم را به جوانی پرانرژی بدل کرد که حالا آرزوهای بسیار برای ٢٠ سالگی اش دارد.

او ضمن اشاره به این سخن اساتید علوم ارتباطات که «کودکان پیام زنده ای هستند که ما برای آیندگان می فرستیم» گفت: این جمله در زمینه هنرهای تجسمی نیز بسیار ارزشمند است؛ فرهنگی که از روزگار گذشته به امروز ما رسیده اهمیت دارد عصاره اندیشه و خیال ادراک آدمی به واسطه هنرهای تجسمی به آیندگان می رسد.

او معتقد است: جشنواره هنرهای تجسمی فجر به فضای نمایشگاهی مناسبت تری نیازمند است و کمبود دیوار مفید برای چنین جشنواره ای با گستردگی هنرمندان از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

عبدالحسینی تاکید کرد: این رویداد به نگارخانه ملی نیاز دارد. همانطور که به همت متولیان سالن های مناسبی برای جشنواره اختصاص داده شده بود حال امید می رود گسترده تر در فضای شایسته ای برگزار شود.

او در پایان به نقش و رنگ سرشار جشنواره تجسمی فجر اشاره کرد و گفت که این آثار بر دیوار خوش نشسته بود.

دبیر کل شانزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر در پایان از تمامی دست اندرکاران این جشنواره در این دوره و ادوار گذشته تشکر کرد.

این جشنواره هشتم بهمن ماه با برپایی نمایشگاهی از آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران که منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بود و نمایشگاه «آینه در آینه ۳» که پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن را از گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی با نمایش گذاشت آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز عصر دهم بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12253

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: