با این دمنوش سه‌سوته سرماخوردگی را ضربه‌فنی کنید

دمنوش

متخصص طب سنتی گفت:دمنوش بابونه در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار مؤثر است.

 

هداپرس:فاطمه نجات‌بخش، پزشک متخصص طب سنتی بیست و نهم آذر ماه در استودیوی سلام تهران درباره سرماخوردگی در فصول پاییز و زمستان، گفت: سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی از یک قاعده پیروی می‌کنند؛ زمانی که ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند ویروس‌ها راحت‌تر وارد بدن انسان می‌شوند.

وی ادامه داد: به دنبال این مسئله ایمنی بدن باید تقویت شود و مواردی هستند که باید رعایت شوند اما در صورت رعایت نشدن آن‌ها ایمنی نیز کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد که می‌تواند موجب ابتلا به سرماخوردگی شود، وجود رطوبت در سر و گردن است. خواب زیاد در فصل زمستان می‌تواند باعث ایجاد رطوبت شود.

نجات بخش ادامه داد: بهترین زمان برای خواب ساعت ۱۰ شب الی ۶ صبح است. خواب بین روز می‌تواند موجب افزایش رطوبت، ابتلا به سرماخوردگی و ضعف ایمنی شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد،‌ بی‌تحرکی است؛ افرادی که سرما می‌خورند عموما کسانی هستند که ورزش نمی‌کنند. ورزش‌هایی که پاها را درگیر می‌کنند رطوبت را از سر و گردن پایین می‌کشند و جلوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی را می‌گیرند.

نجات بخش  در خصوص مبحث تغذیه در حفظ ایمنی بدن گفت: تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ برخی از خوراکی‌ها رطوبت‌ بدن را بالا می‌برند و مناسب نیستند. برای مثال روزی ۳ الی ۴ بار شیر خوردن یا میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی و مرکبات می‌توانند موجب افزایش رطوبت شوند. به طور کلی دو عدد میوه در طول روز می‌تواند کافی باشد.

وی ادامه داد: در فصل سرما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی می‌توان از چاشنی‌های ترش مانند آب لیموترش استفاده کرد. افراد همچنین باید بحث گرم و سرد شدن بدنشان را رعایت کنند؛ برای مثال برخی بعد از حمام بلافاصله از خانه خارج می‌شوند یا می‌خوابند، این مسائل می‌توانند موجب بیمار شدن شود.

این متخصص طب سنتی ابراز کرد: بهتر است افرادی که به حمام می‌روند هنگام خروج از خانه حتما کلاه بر سر داشته باشند و پیش از آن نیز سشوار کشیده باشند. شانه کشیدن مو نیز به دلیل افزایش جریان خون می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی شود.

نجات بخش در خصوص اقدامات موتورسواران برای جلوگیری از سرماخوردگی گفت: استفاده از کلاه ایمنی هم جلوی سرما را می‌گیرد هم امنیت آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی متذکر شد: افرادی که دچار تعریق می‌شوند بهتر است در محیط‌ سرد پوشش خود را کاهش ندهند. استفاده از آب نمک نیز نه تنها در آلودگی هوا می‌توانند مفید واقع شوند بلکه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هم موثرند.

این متخصص طب سنتی درباره کودکانی که بسیار سرما می‌خورند گفت: کودکانی که بسیار سرما می‌خورند و یا آبریزش بالایی دارند می‌توانند با زدن روغن بنفشه بادام به گونه و پیشونی جلوی سرماخوردگی را بگیرند. استفاده از دمنوش بابونه نیز بسیار در پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

منبع:فارس

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10249

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: