دانمارک خدمت سربازی را برای زنان اجباری کرد

خدمت سربازی
دانمارک برای نخستین بار قصد دارد زنان را هم به خدمت نظام وظیفه فرا بخواند؛ دولت می‌گوید این اقدام در واکنش به جنگ اوکراین و تهدید روسیه در حیاط خلوت غرب اروپا صورت می‌گیرد.
هداپرس:دولت دانمارک قصد دارد ازآغاز سال ۲۰۲۶، سالانه پنج هزار زن و مرد را به خدمت سربازی فرا بخواند.

بنا بر اعلام این شبکه اوضاع منطقه نشان می‌دهد دامنه جنگ روسیه بسیار فراتر از خطوط مقدم جنگ در شرق اوکراین است. دانمارک برای نخستین بار قصد دارد هم زنان و هم مردان را به خدمت نظام وظیفه فرا خواند. این سومین کشور اروپایی پس از نروژ و سوئد است که این کار را می‌کند. دولت دانمارک قصد دارد ازآغاز سال ۲۰۲۶، سالانه پنج هزار زن و مرد را به خدمت سربازی فرا خواند. دولت می‌گوید این اقدام در واکنش به جنگ اوکراین و تهدید روسیه در حیاط خلوت غرب اروپا صورت می‌گیرد.

متا فِرِدریکسون، نخست وزیر دانمارک گفت: حفاظت از کشورتان یکی از شرافتمندانه‌ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید. به همین دلیل دولت پیشنهاد گسترش خدمت نظام وظیفه را می‌دهد که این مسئولیت را سنگین‌تر و کار‌ها را بیشتر می‌کند. پیشنهاد ما تساوی جنسیتی کامل (در فراخوان افراد برای خدمت سربازی) است. شک نداریم که افزایش تساوی جنسیتی امکان دفاع مدرن‌تر و متفاوت‌تر را فراهم می‌کند که منعکس کننده عصری است که در آن زندگی می‌کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13323

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: