بایدن: شواهدی از اینکه روسیه می‌خواهد با سلاح ضد ماهواره‌ای چه کند، وجود ندارد

بایدن

بایدن گفته نشانه‌ای از اینکه روسیه تصمیم گرفته یک سلاح جدید و نوظهور ضد ماهواره را مستقر و اجرایی کند، وجود ندارد.

 

هداپرس:کاخ سفید تایید کرده که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، اطلاعاتی درباره این مساله دارند که روسیه چنین قابلیتی را به دست آورده اگرچه چنین سلاحی هنوز عملیاتی نشده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که شواهدی دال بر اینکه آنها تصمیم دارند با چنین سلاحی در فضا چه کنند، در دست نیست.

وی همچنین تاکید کرده که چنین سلاحی خطری جدی و قریب‌الوقوع برای بشریت به حساب نمی‌آید.

بایدن در ادامه گفت: با آنچه روسیه در حال حاضر انجام می‌دهد هیچ تهدید هسته‌ای برای مردم آمریکا یا هیچ جای دیگر در جهان وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تایید کرد، توانایی به دست آمده توسط روسیه مربوط به ماهواره‌ها، فضا و آسیب احتمالی آن به ماهواره‌ها است و این توانایی‌ها از لحاظ نظری می‌تواند کاری را انجام دهد که آسیب‌زا است.

بایدن افزود: روسیه هنوز این طرح‌ها را درباره سلاح ضد ماهواره عملی نکرده و امیدوارم هرگز این اتفاق نیفتد.

خبر مربوط به ظرفیت جدید تسلیحاتی روسیه در روزهای گذشته و پس از هشدار محرمانه و رمزگذاری شده «مایک ترنر»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد که وی به بایدن تاکید کرده بود اطلاعات مربوط به آنچه را که تهدید جدی امنیت ملی می‌خواند، از حالت محرمانه خارج کند.

به گفته کاخ سفید، روند لغو محرمانه بودن این اطلاعات زمانی در جریان قرار گرفت که بیانیه ترنر منتشر شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، این مساله را با وزرای خارجه هند و چین نیز مطرح و بر پیگیری این قابلیت روسی که «باید محل نگرانی باشد»، تاکید کرد.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا که در مونیخ به سر می‌برد نیز گفت، بلینکن قرار است این مساله را از طریق نشست‌هایی در این اجلاس امنیتی مطرح کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11904

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: