بارش برف و باران در جاده‌های ۱۳ استان کشور

برف و باران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۳ استان کشور خبر داد.

 

هداپرس:سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور گفت: آزادراه قزوین ـ رشت دارای بارش برف و باران است اما در سایر محورهای شمالی تردد روان است و مداخله جوی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: ترافیک در آزادراه قزوین ـ کرج ـ تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و محور شهریار ـ تهران نیمه سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در برخی از محورهای استان‌های تهران، مازندران، البرز، گیلان، زنجان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، همدان، کردستان، مرکزی، قم و  فارس بارش برف و باران اعلام شده است.

شیرانی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور به خصوص محورهای کوهستانی و برفگیر با قوت در حال اجراست، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قراردهند، همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برفگیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودروهای فاقد زنجیرچرخ جلوگیری خواهند کرد. همچنین لازم است که رانندگان حتما یکبار با نحوه نصب و استفاده از زنجیر چرخ آشنایی داشته باشند. اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و برف‌ پاک‌کن‌ها و همچنین پر کردن باک خودرو در مبداء از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12486

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: