آماده‌باش هلال احمر برای بارش برف و وزش باد شدید در اکثر استان‌ها

هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران و تجهیزات این سازمان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وزش باد شدید طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر نقاط کشور خبر داد.

 

هداپرس:صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع مخاطره‌های جوی در روز چهارشنبه گفت: برابر اعلام هواشناسی در روز چهارشنبه در شرق استان گیلان و همچنین استان‌های مازندران، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، نیمه شمالی و غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان، کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان و ارتفاعات استان‌های فارس، سمنان و کرمان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز، قزوین و تهران شاهد بارش برف، باران، کولاک و مه‌گرفتگی خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ همچنین در روز پنج‌شنبه نیز در شرق استان‌ مازندران و استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، کرمان و یزد شاهد بارش رگباری باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه در روز چهارشنبه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، بوشهر و نیمه جنوبی فارس بارش‌های شدید را تجربه خواهند کرد، گفت: در روز پنج‌شنبه نیز استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارندگی مواجه خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در راستای همین پیش‌بینی نیز، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های مذکور به حالت آماده‌باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: البته لازم است که شهروندان نیز رعایت یکسری نکات را در دستورکار قرار دهند. از جمله اینکه در این دو روز از صعود به ارتفاعات پرهیز و از ترددهای بین شهری غیرضروری و همچنین تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر خودداری کنند. همچنین در هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های موقت و نا ایمن، درختان کهنسال و خشک و همچین استقرار در لبه پشت‌بام، پرتگاه و بالکن خودداری کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12465

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: