انتقاد لیبرمن از رژیم صهیونیستی بابت ترس از مصر

لیبرمن

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی کابینه این رژیم را به دلیل تاخیر در حمله به شهر رفح غزه از ترس مصر مورد انتقاد قرار داد.

 

هداپرس:«آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در جریان گفتگو با رادیو ۱۰۳fm این رژیم، به شدت به مصر حمله کرد و مدعی شد همه موشک‌های ضد تانکی که در حال حاضر در اختیار حماس است از طریق سینا قاچاق شده است. وی خواهان حمله به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شد حتی اگر این امر باعث عصبانیت مصری‌ها شود.

لیبرمن گفت: اسرائیل باید محور فیلادلفیا را با وجود خشم مصر کنترل کند، مصری ها قبلاً اجازه قاچاق را می‌دادند و ما باید سریعا عملیات را اجرا کنیم.

وی مدعی شد: مصری‌ها نمی‌توانند از مسئولیت فرار کنند. مصری‌ها اجازه همه عملیات‌های قاچاق به نوار غزه را دادند.

لیبرمن افزود: امروز اطلاعات بسیار قوی وجود دارد که عملیات قاچاق و همه موشک‌های ضد تانکی که حماس علیه ما استفاده می‌کند از سینا به نوار غزه قاچاق شده است و نمی‌توان به این شکل ادامه داد. نمی‌فهمم چرا این کار را نمی کنیم.

این عضو کنست در ادامه حمله خود به مصر گفت: من این موضوع را به شدت مطرح می‌کنم زیرا هیچ سودی از مذاکره با مصر نمی‌بینم، نحوه برخورد ما با مصر نیز غیرقابل تحمل است آنها بازی «تفرقه انداز و سروری کن» به راه انداخته‌اند. بنابراین اسرائیل باید یک گفتمان صریح و دقیق در قبال مصری‌ها داشته باشد.

لیبرمن اعلام کرد: قطر و مصر راه حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند. آنها مشکل ایجاد می‌کنند و سپس سعی می‌کنند میانجیگری کنند. دلیلی برای موافقت با انتقال وجوه قطری به نوار غزه وجود نداشت. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به این بازیگران اجازه دهیم سیاست یک بام و دو هوا را در پیش بگیرند. همه علیه اسرائیل بازی یک بام و دو هوا راه‌ انداخته‌اند.

وی افزود مشکل اصلی محور فیلادلفیا است. رژیم صهیونیستی باید محور فیلادلفیا و البته رفح را نیز کنترل کند.

مصر بارها نسبت به قصد رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح یا انجام عملیات نظامی در محور فیلادلفیا هشدار داده بود، در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو بدون پر کردن شکاف در محور فیلادلفیا به جنگ پایان نخواهد داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11733

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: