نکونام: نامه گرفتند که سرمربی را اخراج کنند!

نکونام

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت، قهرمانی نیم‌فصل برای او و کادرش هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان لیگ در پایان مسابقات مشخص خواهد شد.

هداپرس:جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم فوتبال استقلال در مورد لغو اردوی خارجی این تیم و وضعیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌پوشان اظهار داشت: توضیحاتی در مورد وضعیت تیم استقلال می‌دهم تا هواداران مطلع شوند، چرا که آنها مالک و صاحب اصلی باشگاه استقلال هستند، آنهایی که در گرما و سرما تیم را حمایت می‌کنند. قطعاً اگر در نیم‌فصل اول تیم توانست قهرمان شود که برای من و کادرم هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود، به خاطر حضور هواداران و بازیکنان بود. در ابتدای فصل هم گفتم اگر ۱۳ بازیکن داشته باشم کارمان را کرده و زحمت‌مان را می‌کشیم.وی در ادامه یادآور شد: برخلاف صحبت‌هایی که یکسری از دوستان مطرح کردند و گفتند اگر تیم چهاردهم هم بشود، برای ما مهم نیست، اما بیانیه امروزشان نشان داد که اینها منتظر هستند همین جا سر ما را ببرند. اتفاقاتی که افتاد این را نشان می‌دهد. اینها نامه‌ای از هیئت مدیره گرفتند که هر زمان خواستند سرمربی را اخراج کنند و هنوز هم هر جا می‌روند این نامه را با خود این ور و آن ور می‌برند. با وجود تمام این مسائل اما هواداران و بازیکنان استقلال نشان دادند لیاقت صدرنشینی را دارند.

«آن توجه و نگاهی که می‌بایست به باشگاه بزرگ استقلال باشد باید همه داشته باشیم.»، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله یادآور شد: موفقیت تیم استقلال در نیم‌فصل فقط به خاطر بازیکنان و هواداران بود و لطفاً کسی چیزی را به نام خودش ثبت نکند، چون هیچ کمکی به ما نشد. ما از روز اول فقط دعوا داشتیم و مشکلات! بازیکنان برای پول‌شان اعتصاب می‌کردند، اما می‌گفتند «چون اعتصاب کردید، پولی نمی‌دهیم!». از اول فقط لج و لجبازی بود، آنهم برای اینکه قدرت‌شان را نشان دهند.

نکونام در مورد لغو اردوی این تیم در امارات نیز خاطر نشان کرد: بعد از بازی آخرمان در لیگ در تهران به صورت علنی گفتم اگر بازیکنان نگیریم برای اردو به خارج از کشور نمی‌روم. قرار نبود از ابتدا اردو برگزار شود. بعد از آن من پیشنهاد برگزاری دو بازی دوستانه را دادم و قرار شد به اردو برویم، اما وقتی بازیکن نگرفتیم چرا باید اردوی خارجی داشته باشیم؟! بعد از آن جلسه‌ای با مدیرعامل داشتیم و من در مورد اردوی خارجی پیشنهادهایی دادم، اما بازیکنی جذب نشد.

وی در مورد برپایی اردوی خارجی همچنین تصریح کرد: برپایی اردو به تیم کمک می‌کند، اما این منوط به آن بود که بازیکن بگیریم. تیمی که دو سال است با هم بازی می‌کند و بازیکنانی که همدیگر را می‌شناسند، نیاز به اردو ندارد. وقتی بازیکن جدید است که باید در تیم بیاید و با رفتار، اخلاق، تاکتیک و شرایط تیم آشنا شود، اردو برگزار می‌شود، وگرنه ما نیاز به اردو نداشتیم. آنقدر که نیاز به بازیکن داریم به اردو نیاز نداریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول صحبت‌ها بود تا دیروز صبر کردم تا اتفاقات خوب بیفتد و این اتفاقات نیفتاد. دو لیست دادم و بعد از آخرین بازی به استراحت رفتم و گفتم چه بازیکن‌هایی را می‌خواهیم. اینکه بازیکن گرفته نشده است، پروسه‌اش را نمی‌دادم، اما چند نامه مثلاً به باشگاه سپاهان نامه زدند و من دیدم و آنها گفتند که مخالف این انتقال هستیم. مثلاً یک تیم می‌خواهد رونالدو را بخرد بعد مسئول باشگاه النصر می‌گوید که فقط نامه زدند و قطعاً جواب نمی‌دهند، اما اگر تیمی که می‌خواهد با چک و پول نقد برود، شرایط فرق می‌کند و باید مذاکره شود. سپاهان بازیکن عراقی را می‌خواهد، به همین خاطر بلند شدند به آنجا رفتند، اما ما نشستیم و می‌گوییم این بازیکن نمی‌آید!

نکونام تأکید کرد: یک سؤال بپرسم؟ ایشان خودشان (مدیرعامل باشگاه استقلال) گفتند که برویم قلی‌زاده و جهانبخش را بگیریم که تعجب کردم و گفتم پول دارید؟! گفتند باید دو ستاره بگیریم و موافقت کردم. گفتم ابتدای فصل با آنها صحبت کردم و گفتند به ایران نمی‌آیند، اما الان صحبت‌ها را انجام بدهید و در لیست گذاشتم. دو بازیکنی که در لیست اول من هستند و به قول دوستان کهکشانی هستند، در لیگ ایران بازی می‌کنند. اگر اینها را ابتدای فصل می‌گرفتند که مشکلی نداشتیم. باز هم تکرار می‌کنم بازیکنانی بودند که حداقل قابل مذاکره بودند.

وی ادامه داد: یک بار با این بازیکنان لژیونر بنشینند و صحبت کنند. آخر سر می‌گویند نمی‌آیند، اما این زحمت را هم به خود ندادند. به جای آن لیست را بیرون دادند که نکونام این و آن را خواسته و این غیرمعقول است. استقلال تهران، باشگاه به این بزرگی که دو بار قهرمان آسیا شده است باید چه بازیکنی جذب کند؟ رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا؛ چرا که بهترین تیم لالیگاست. نمی‌رود لیست مازاد از لالیگا بازیکن بخرد. ما یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم. مگر تیم‌های دیگر نمی‌گیرند؟ اول فصل هم لیست دادم و شما نگرفتید. وسط فصل گفتید ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم؛ پس چه شد؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: دوباره تکرار می‌کنم خود ایشان به من زنگ زد و گفت علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را می‌گیریم ما نیاز داریم ستاره بگیریم. من گفتم پول هست؟ گفتند بله. من بازیکن آزاد گفتم اورونوف را بگیرید، چرا نمی‌گیرند؟ من نمی‌دانم اورونوف چه کسی است. فقط فوتبال او را دیدم و از فوتبالش خوشم آمده است. او را برای تیم جذب کنید. یک بازیکن اسپانیایی گفتم بگیرید، گفتند: «نه آقا، این گران است». اگر قرار باشد بازیکن خوب نگیریم که هیچی.

نکونام در مورد لغو برگزار اردوی خارجی استقلال تصریح کرد: بازیکن خوب که نمی‌گیریم هیچ، آنهایی را که می‌توانیم بگیریم هم نمی‌گیریم. بعد من به اردو بروم چه کار کنم؟ فردا بگویند تیم به اردو رفته و ما همه این کارها را انجام دادیم؟ تیم ما بازیکن نیاز دارد.

وی با اشاره به جدایی سعید مهری از استقلال یادآور شد: سعید مهری ابتدای فصل قراردادش را با مدیریت جدید بست. او چطور از باشگاه جدا شد؟ چه اتفاقی افتاد که جابه‌جا شد؟ به من بگویید.

سرمربی استقلال در مورد مصدومیت بازیکن فرانسوی استقلال و غیبت او در ادامه فصل گفت: کوین یامگا آسیب دیده و از نظر شرایط پزشکی اتفاقی افتاده است که تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. حالا باید چه کار انجام بدهیم؟!

نکونام راجع به بازگشت دوبار سیلوا به استقلال هم به خبرنگاران تأکید کرد: سیلوا را گرفتیم. چطور گرفتیم؟ او ۸۵۰ هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط دیگری می‌خواهم، ولی همکاری کردم. ما سیلوا را می‌گیریم بگذارید این پولی که می‌خواهیم بدهیم بیاید برای خود ما بازی کند. مثل خودشان می‌توانستم لج و لجبازی کنم تا هم بازیکن بخرند، هم این مبلغ ۸۵۰ هزار دلار را بدهند.

وی ادامه داد: من دیدم سیلوا بازیکن باکیفیتی است و به درد تیم می‌خورد که بیاید اینجا تا برای ما بازی کند. به نفع تیم و باشگاه است که این هزینه را نگه داریم تا در آینده بازیکن دیگری بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه به وی لیستی متشکل از چهار بازیکن خارجی برای خرید ارائه کرده است، گفت: هیچ بازیکنی را باشگاه به من معرفی نکرده است! آقای خطیر در واتساپ برای من بازیکن می‌فرستاد و می‌گفت اینها را نگاه کنید. سؤال می‌کنم اورونوف را رسماً نامه زدیم چرا نمی‌گیرند؟

وی ادامه داد: این موارد را من ورود نمی‌کنم و برای آینده می‌گذارم. به آنها گفتم دو سه بازیکن تیم ملی عراق باکیفیت هستند. می‌گویند اجازه بدهید بازی‌های عراق در جام ملت‌های آسیا تمام شود، بعد آن موقع. می‌گویم ما هفته بعد بازی داریم. می‌گویند نه ما با آنها بالاخره صحبت می‌کنیم.

نکونام با اشاره به توقعات از استقلال، اظهار داشت: اینطوری نمی‌شود. اینجا استقلال است و ما درباره استقلال صحبت می‌کنیم. اصلاً نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم! مگر نگفتند تیم چهاردهم؟ اصلاً تیم صدرنشین جدول شد، کسی آمد مصاحبه و از بازیکنان و تیم تشکر کند؟ اصلاً اینطوری نیست.

نکونام با اشاره به شرایطش در تیم فوتبال نساجی، تصریح کرد: من در نساجی بودم. سال اولی که بعد ۲۴ سال بالا آمد. آن زمان تازه ما می‌توانستیم تنها ۶ بازیکن لیگ برتری بگیریم. آن زمان به بازیکنان گفتم رتبه ما در آخر فصل باید تک رقمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که شاید صدرنشینی استقلال در نیم فصل باعث شده تحرک مدیریت و هواداران کمتر شود، اظهار داشت: من نمی‌توانم فکر بخوانم و بدانم چه فکری پشت این اتفاقات است ولی صحبتی که نیم فصل اول شد و تمام جلساتی که ما بعد از آن کشمکش‌هایی داشتیم و کوتاهی که دوستان نسبت به استقلال و هواداران داشتند و قولی که دادند بازیکن می‌گیریم و سقف قرارداد را سوراخ می‌کنیم همه این‌ داستان‌ها دوباره شروع شده و سر خانه اول بازگشتیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره نقل و انتقالات گفت: این بازیکن را می‌خواهیم نمی‌شود. آن بازیکن را می خواهیم نمی‌شود. بازیکنی هست که پول آپشن قراردادش را بدهیم و به تیم بیاید. با مربی و مدیر پرسپولیسی تیم در رستوران جلسه می‌گذارند و می‌خواهند بازیکن بگیرند. آنها هم چون پرسپولیسی هستند می‌گویند نه! اصلاً من سوال می پرسم آنها دنبال موفقیت استقلال هستند و به ما بازیکن می‌دهند؟ ولی بند قرارداد دارد و می‌توانند پولش را بدهند و بازیکن بگیرند.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا منظورش محمدحسین اسلامی است، گفت: من اسمی نمی‌آورم. چیزهای هست که بین من و مدیریت است نمی‌توانم آن را بگویم. .وقتی نیم فصل اول برای من بازیکن نگرفتید. چطور تیمهای دیگر می توانند بازیکنان یک میلیون دلاری و هشتصد هزار دلاری بگیرند چطور ما که اول فصل بازیکن نگرفتیم الان هم نمی توانیم بازیکن بگیریم؟

وی در مورد اینکه محور صحبت‌هایش با مدیرعامل باشگاه استقلال درباره چه موضوعی بوده است، عنوان کرد: تا اینجا فقط حول محور بازیکن بوده است. یعنی من لیستی نوشتم. حتی روی تخته نوشتم و ایشان عکس گرفته است. خنده‌دار است اگر این بازیکنان جذب نشوند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با طرح پرسشی درباره برگزاری اردوی خارجی استقلال گفت: بعد من یک سؤال می‌پرسم، چرا من باید الان به اردو بروم؟ اردو برای پیش‌فصل است. مثلاً الان بروم دو بازی دوستانه انجام بدهم، تیم من هماهنگ می‌شود؟! تیم من هماهنگ است. نیم‌فصل اول تیم من هماهنگ بود. بازیکن هم ندارم! سعید مهری و کوین یامگا را از دست دادم. دو بازیکن هم در تیم ملی هستند. دو بازیکن دیگر نیز امروز سرما خوردند.

وی افزود: اولاً در فوتبال بازیکن داخل زمین را می‌شمارند نه گلر را، چون شما وقتی تمرین می‌کنید با بازیکنان داخل زمین تمرین می‌کنید. موقع بازی است که گلر را حساب می‌کنند. ما فوتبالی‌ها بازیکنانی که داخل زمین تمرین می‌کنند را حساب می‌کنیم. دو بازیکن ما امروز سرما خوردند. من باید چه کاری انجام بدهم؟!

نکونام با ادامه تشریح شرایط تعداد بازیکنان تیمش تصریح کرد: ایمان سلیمی تازه خوب شده است. پیمان بابایی تازه سلامتی خودش را به دست آورده است. دو بازیکن در تیم ملی دارم و دو بازیکن من هم جدا شدند. من با چند نفر باید بروم بازی کنم؟

وی در مورد برگزاری بازی تدارکاتی تیمش گفت: ما اینجا بازی دوستانه انجام دادیم، چند نفر از هواداران نیز بودند. بازیکنان جوانان و امید ما بازی کردند. یعنی دقیقه ۶۰ می‌خواهم تعویض کنم، بازیکنان جوانان و امید ما هستند. در این حالت به ما می‌گویند می‌خواهید به اردو بروید بازیکنان لیست مازاد خودت را نبر. ما هم گفتیم بازیکن بگیرید ما این بازیکنان را نمی‌بریم. من گفتم دو بازیکن از لیست مرا جذب کنید، به اردو می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: در حین اردو هم دو سه بازیکن به تیم اضافه کنند، حداقل دو بازیکن بگیرند. مگر خواسته زیادی است یا بازیکنان عجیب و غریبی خواستیم؟! ما لیست اول را دادیم گفتند کهکشانی است. خودمان استقلال را کوچک می‌کنیم.

وی با اشاره به دوران بازی‌اش در استقلال یادآور شد: در زمان ما استقلال شش بازیکن ملی‌پوش داشت و شش نفر دیگر در حد تیم ملی بودند. بازیکنان خارجی و ایرانی ما همه در حد تیم ملی بودند. الان استقلال چند بازیکن ملی‌پوش دارد؟ کدام‌شان بازی می‌کنند؟ استقلال را کوچک نکنیم. این تیم برای هواداران است. این باشگاه پرهوادار دو قهرمانی آسیا دارد.

«ظاهراً جواد نکونام، مهدی تیکدری را برای جانشینی کوین یامگا در نظر داشته است و به ظاهر همه چیز تمام شده بود. قرار بود تورانیان هم در ازای این بازیکن به گل‌گهر داده شود.»، نکونام در واکنش به طرح این موضوع خاطر نشان کرد: در جریان نیستم. فقط می‌دانم دو روز قبل به من گفتند انجام شده است و تمام می‌شود. حالا اینکه بعدش چه اتفاقی افتاد و اینکه تمام می‌شود و نمی‌شود در جریان نیستم، چون به من نامه‌ای نزدند. خدا را شکر هر نامه‌ای ما می‌زنیم جواب نمی‌دهند و پاسخ لفظی می‌دهند. اتفاقاتی را که می‌افتد، در جریان نیستم.

وی ادامه داد: من تیکدری را می‌خواستم، ولی تا الان که صحبت می‌کنم هیچ چیز مشخص نیست. کوین یامگا رفته، سعید مهری هم رفته است. حداقل کار گرفتن دو بازیکن خوب برای پُر کردن جای خالی آنهاست. تازه من سؤالم این است سعید مهری که با مدیریت جدید استقلال قرارداد بسته است چطور جدا شد؟ سعید مهری به من گفت جدا می‌شود. به او گفتم «من اگر بازیکن گرفتم به تو کمک می‌کنم، چون دوست داری در فوتبال اروپا بازی کنی بروی، ولی بازیکن نگیریم، نمی‌شود». با این وجود نمی‌دانم چه شد که رفت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که «مدیران استقلال که با اهداف بلندپروازانه قصد ساخت ورزشگاه اختصاصی دارند، چرا در جذب بازیکن حتی داخلی ناکارآمد هستند؟»، یادآور شد: در مورد ورزشگاه ورود نمی‌کنم به این خاطر که این موارد چیزهایی است که مدیریت باید تصمیم بگیرد و کار مدیریتی است که استقلال را اداره می‌کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و باعث افتخارمان است. هر موقع این اتفاق بیفتد باعث افتخار من استقلالی است.

وی خاطر نشان کرد: در بازیکن گرفتن همه چیز به نیم‌فصل دوم موکول شد. در نیم‌فصل دوم لیست دادم که اسم آن را لیست کهکشانی گذاشتند. بعد تیم‌های دیگر مدافع تیم ملی قطر و آقای گل ام ال اس را می‌گیرند. می‌روند بهترین بازیکنان را می‌گیرند. بعد برای ما می‌شود کهکشانی و حتی مذاکره هم نمی‌کنیم.

نکونام در مورد عدم جذب بازیکنان حاضر در لیست نقل‌وانتقالاتی‌اش در نیم‌فصل گفت: لیست دوم هم می‌دهیم که می‌گویند بازیکنان قرارداد دارند. پس چه کار کنیم؟ در نیم‌فصل اول می‌گرفتید که این مشکلات پیش نیاید. ما الان بازیکن از دست دادیم و بازیکن می‌خواهیم.

وی افزود: استقلال باشگاه بزرگی است و بازیکن سطح بالا و طراز اول می‌خواهد. اینجا تیمی معمولی نیست. خواهشاً تیم را کوچک نکنید. اینجا باشگاه بزرگی است و بازیکن بزرگ می‌خواهد. بازیکنی می‌خواهد که کیفتیش را به نمایش بگذارد و هوادار ببیند و لذت ببرد. ببینید در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ که در استقلال بازی می‌کردم باشگاه با چه بازیکنانی قرارداد بست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11258

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: