قطر: حماس و اسرائیل هنوز درباره مسائل اصلی توافقی نکرده‌اند

قطر

وزارت خارجه قطر اعلام کرد حماس و رژیم صهیونیستی درباره مسائل اصلی مرتبط با آتش‌بس در غزه توافقی نکرده‌اند.

 

هداپرس:ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: نمی‌توانیم به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش بینی کرده تا دوشنبه آتی توافق آتش‌بس در غزه حاصل شود، واکنش نشان دهیم. تحول جدیدی درباره توافق آتش‌بس در غزه وجود ندارد که بتوان آن را اعلام کرد.

به نقل از الجزیره، وی گفت: حماس و رژیم صهیونیستی درباره مسائل اصلی مرتبط با آتش‌بس در غزه توافقی نکرده‌اند اما ما به مذاکرات خوش‌بین هستیم و برای برداشتن موانع تلاش می‌کنیم. امیدواریم دو طرف بتوانند طی ماه رمضان جنگ را متوقف کنند.

الانصاری گفت: ما شاهد فشار واقعی از سوی جامعه بین‌المللی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نبودیم. دردناک است که موضوع بحران انسانی بخشی از مذاکرات باشد. ورود کمک‌ها به غزه کاهش یافته است و جامعه بین‌المللی باید مداخله کند. ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم آتش‌بس را برقرار کنند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد آتش‌بس در جنگ غزه تا دوشنبه آتی، تأکید کرد: «امیدوارم تا پایان هفته و یا شروع هفته آتی (طبق تقویم میلادی) آتش‌بس برقرار شود.»

او در جریان سفر به نیویورک به خبرنگاران گفت: «مشاور امنیت ملی من گفته ما به آتش‌بس نزدیک هستیم. هنوز چیزی انجام نشده اما امیدوارم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.»

یک مقام آمریکایی گفت مذاکره‌کنندگان آمریکایی برای دستیابی به توافقی جهت توقف جنگ برای آزادی اسرا تا آغاز ماه مبارک رمضان تلاش کرده و مقامات ارشد آمریکایی هفته گذشته روی این موضوع کار می‌کردند. این مقام گفت به نظر می‌رسد به دلیل دیدار مقامات صهیونیستی با مقامات قطری، این «خوش‌بینی برای رسیدن به آتش‌بس رو به افزایش باشد.»

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز دوشنبه در دیداری با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به بررسی تحولات مسئله فلسطین و آتش‌بس در غزه پرداخت و بر اهمیت اتحاد میان گروه‌های فلسطینی تأکید کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12424

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: