پس از تحویل پیشنهاد جدید حماس درباره آتش‌بس

هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس غزه عازم دوحه می‌شود

غزه

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد به دنبال پیشنهاد جدید حماس درباره آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، شورای جنگ این رژیم تصمیم گرفت هیاتی را برای انجام مذاکرات درباره قرارداد تبادل اسرا به قطر اعزام کند.

 

هداپرس:دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پس از جلسه کابینه جنگ این رژیم و سپس کابینه کوچک رژیم صهیونیستی در امور سیاسی و امنیتی، یک هیئت صهیونیستی برای بررسی پیشنهاد جدید حماس، عازم دوحه خواهد شد.

حماس اواخر عصر پنجشنبه اعلام کرد چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده است، به میانجیگران ارائه کرده است. این چشم‌انداز شامل پرونده تبادل اسرای غزه نیز می‌شود.

به گزارش رویترز، مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی‌های بیمار در ازای آزادی تعدادی از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن صهیونیستی نیز می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

دفتر نتانیاهو در نخستین واکنش به اعلام حماس درباره تحویل پیشنهاد خود به میانجیگران، مدعی شد مطالبات این جنبش همچنان «غیر واقعی» است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13303

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: