عمران خان و حزبش از کارزار انتخاباتی پاکستانی حذف شدند

انتخابات

با اینکه عمران خان و حزبش در حوزه انتخابی خود یعنی «میانولی» مشهور هستند، اما پوسترهای انتخاباتی این حزب و عمران خان پیش از انتخابات پارلمانی در خیابان‌ها دیده نمی‌شود و این سرکوب که به ارتش قدرتمند پاکستان نسبت داده می‌شود، او و حزبش را در عمل از انتخابات حذف کرده است.

 

هداپرس:«جمال احسان خان» کاندیدای حزب تحریک انصاف پاکستان از میانولی گفت: اعضای حزب با ارعاب و تهدید روبرو هستند و من نیز به شخصه تهدید به مرگ شده‌ام. در طول این زندگی، من هرگز شاهد انتخاباتی به این پر تنشی و تهدیدآمیز نبوده‌ام.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان که اکنون به دلیل مواجهه به یکسری چالش‌ها در حبس به سر می‌برد از شرکت در انتخابات هشتم فوریه به اتهام اختلاس منع شده؛ اتهامی که خودش آن را با انگیزه سیاسی می‌داند.

حزب تحریک انصاف پاکستان در سراسر این کشور از برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات منع شده و در رسانه‌ها نیز سانسور است.

از طرفی، اوراق کاندیداهای این حزب نیز توسط کمیسیون انتخابات پاکستان رد شده‌اند.

در حالی که دو هفته به انتخابات پارلمانی پاکستان باقی مانده، هیچ شور و اشتیاقی که معمولا پیش از انتخابات در پاکستان با جمعیت بیش از ۲۴۰ میلیون نفری دیده می‌شود، وجود ندارد.

در میانولی که یک منطقه کاملا روستایی در مرکز ایالت پنجاب است، عمران خان شغل سیاسی خود را ایجاد کرد و سه بار به عنوان قانونگذار در پارلمان انتخاب شد. در این منطقه، او را یک قهرمان می‌دانند.

از نظر مردم این منطقه، عمران خان ۷۱ ساله یک چهره سیاسی نیست بلکه او یک قهرمان است که یک بیمارستان و یک دانشگاه ساخته است.

عمران خان که در ابتدا گمان می‌شد مورد حمایت ارتش قدرتمند پاکستان است، در دوران نخست وزیری حمایت آن را از دست داد و در نهایت در پی رای عدم اعتماد در پارلمان در ۲۰۲۲، از سمتش برکنار شد.

در پی دستگیری او در مه ۲۰۲۳، ده‌ها هزار تن از حامیانش به خیابان‌های پاکستان ریختند که در نتیجه آن هزاران نفر از حامیانش دستگیر و حدود ۱۰۰ تن که نیمی از آنها از میانولی بودند منتظر برگزاری جلسات در دادگاه‌های نظامی هستند.

اوایل ماه جاری میلادی، حزب عمران خان در پی حکم دیوان عالی در ممنوع شدن از رقابت در انتخابات با نماد انتخاباتی‌اش «چوب کریکت» ضربه سختی متحمل شد.

در کشوری که میلیون‌ها نفر سواد خواندن یا نوشتن ندارند، نمادها برای رای دهندگان از آن جهت ضرورت دارد که می‌توانند کاندیدا و حزب مورد قبول خود را تشخیص دهند.

کمیسیون انتخابات پاکستان بجایش به «احسان خان» دستور داده که از نماد «بطری» استفاده کند که در مناطق روستایی به مثابه تحقیر است چون بطری مصداق الکل است.

رقیب کاندیدای حزب عمران خان یعنی «عبیدالله خان» از حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز اما به این مجازات بی تفاوت است و با روی گشاده با روستاییان دیدار می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11163

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: