نمی شود هم به گندم ری رسید و هم شهید سپاه امام حسین (ع) در ظهر عاشورا بود !؟!

از یک سو همواره به تخریب اصلاح طلبان میپردازند و به انها انواع و اقسام تهمت های ناروای دیگر میزنند ، از طرفی برای حضور و عدم حضورشان در انتخابات هزاران مصاحبه و برنامه و پیامک و مطلب مختلف می‌سازند .

این دوگانگی از طیفی که به استاندارد دوگانه معروف است چندان دور از ذهن و عجیب نیست. یک مثل معروف گلستانی میگوید « نه دل دارد یار بگیرد و نه دل دارد قرار بگیرد » . نه چشم دیدن اصلاح طلبان در قدرت را دارند ، نه بدون اصلاح طلبان و حامیانشان ، انتخابات معنایی دارد .

آنها به خوبی میدانند که تنها اصلاح طلبان هستند که شاید بتوانند حامیان خود را به میدان آورده و روی قشر خاکستری که عملاً انگیزه ای برای حضور ندارد تاثیر گذاشته و با حضورشان پای صندوق های رای ، هم حماسه سازی و هم مشروعیت ایجاد کنند و پایه های نظام را تحکیم بخشند .

اصولایک نظام جمهوری تنها و تنها با مردم و مشارکت مردم است که معنا می‌یابد . بروز و ظهور مشارکت مردمی در نظام جمهوری و مردم سالار ، انتخابات است . انتخاباتی که ازاد و با مشارکت همه افکار ، طیف ها و جریانهای سیاسی کشور باشد .

اما نمی‌شود هم به گندم ری رسید و هم شهید سپاه امام حسین (ع) در ظهر عاشورا بود . هم میخواهند یکدست و خالص ، قدرت را در اختیار داشته باشند ، هم میخواهند مردم با مشارکت در پای صندوقهای رای ، به انتخابات مشروعیت ببخشند اما بدون اینکه گزینه محبوب و مورد قبول و مورد تایید مردم در بین گزینه های انتخاباتی وجود داشته باشد .

به خوبی میدانند بدون مشارکت اصلاح طلبان ، میزان حضور در پای صندوقهای رای شاید به ۱۰ درصد جمعیت رای دهندگان هم نرسد .
با پا پس می‌زنند و با دست پیش میکشند ، مداوم اصلاح طلبان را تخریب میکنند و تهدید به رد صلاحیت ، از طرفی هم در باب عدم مشارکت و عدم حضور اصلاح طلبان بیانیه می‌دهند و مصاحبه میکنند ! از طرف دیگر هم با وضع قوانین خلق الساعه و تنگ تر کردن عرصه سیاست و تیز تر کردن تیغ برّان رد صلاحیت‌ها ، شرایط را به سود خود می‌سازند و میل مشارکت فعالان سیاسی را به حداقل می رسانند .

دعوت به ثبت نام میکنند ، پیامک دعوت به ثبت نام برای همه مردم میفرستند ، بعد که مردم ثبت نام میکنند ، از تعداد ثبت نام ها شاکی میشوند !!!

به راستی با کدامین سازتان برقصیم؟!!بیاییم یا نیاییم؟!!
هرچند اینبار اصلاح طلبان لازم است با شناخت دقیقتر جامعه و نگاهی جامع، گام در این میدان گذارند.

علی کلاسنگیانی

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9834

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: