پاکت‌های سیگار و تنباکو ترسناک می‌شوند

پاکت‌

پاکت‌های شیک خارجی سیگار در انواع و اقسام رنگ‌های وسوسه‌کننده در کنار پاکت‌های تنباکو با عکسی از انواع میوه‌ها پشت ویترین مغازه‌های دخانی، پای آدم‌های غیرسیگاری را هم شل می‌کند، چه برسد به آنهایی که مثل دودکش هر روز و هر ساعت سیگار و قلیان می‌کشند.

 

هداپرس: روی پاکت‌های سیگارهای ایرانی هم گهگاهی با خط ریزی نوشته شده «سیگار برای سلامتی مضر است» که بیشتر شبیه به شوخی است. البته ناگفته نماند که چند سالی است تصویر ریه سیاه و درب و داغان یک فرد سیگاری روی پاکت‌های سیگار کمی فکر آدم‌های دودکش را قلقلک داده که آخر و عاقبت سیگاری‌بودن همین است و بس. اما همه خوب می‌دانیم که اینها برای پیشگیری کافی نیست و سیگارها و تنباکوهای قلیان هر روز در بسته‌بندی‌های جدید و متنوع، دل خیلی از سیگاری‌ها را به‌دست می‌آورند و آن تصویر ریه را در ذهنشان کمرنگ می‌کنند.

حالا راهکار جدید مسئولان ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت برای اینکه آدم‌ها کمتر سراغ دخانیات بروند، این است که تصاویر هشداری پاکت‌های محصولات دخانی از سال آینده تغییر کنند؛ یعنی بسته‌بندی تنباکوهای میوه‌ای عوض شوند و دیگر عکس هیچ میوه خوشمزه و مفیدی روی پاکت‌ها نباشد و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به‌گونه‌ای تغییر کند که ترویج‌کننده مصرف نباشند.

خلاصه اینکه در سال جدید باید منتظر پاکت‌های ترسناک سیگار و تنباکو باشیم تا شاید کمی روی سیگاری‌ها تأثیر بگذارد و مصرفشان را کم یا اصلا قطع کند. اما بد نیست همین‌جا این نکته را هم یادآور شویم که به‌خاطر بدریخت‌بودن پاکت‌های سیگار، لطفا سراغ سیگارهای الکترونیک نروید؛ چون مضراتش با سیگار برابری می‌کند و حتی در مواردی بیشتر هم هست و به‌نظر می‌رسد مسئولان برای جمع‌آوری این مدل محصولات دخانی از بازار هم باید یک فکر اساسی بکنند.

منبع:همشهری آنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10962

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: