واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین

قطر

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد.

 

هداپرس:وزارت خارجه قطر امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت، شکست شورای امنیت در تصویب پیشنویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بار دیگر ناتوانی این شورا را در ایفای نقش و مسئولیت خود در چهارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی علی‌الخصوص در سایه جنگ وحشیانه علیه نوار غزه برملا کرد؛ جنگی که به بدترین بحران انسانی جهان در قرن بیست‌ویکم منجر شده است.

وبگاه لبنانی النشره نوشت، این وزارتخانه بر «رویکرد ثابت کشور قطر و حمایت آن از حقوق مشروع ملت برادر فلسطینی و در راس آن حق تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی» تاکید کرد.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=14992

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: