نقد روزنامه جوان به دولت: این مدیران به جای حرف‌های مفت باید بروند

جوان در واکنش به نتایج ضعیف کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های آسیایی نوشت: امروز باید روز رفتن خیلی‌ها باشد، آن‌ها که در ورزش فقط حرف زدند و بیت‌المال را به باد دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هدا پرس، روزنامه جوان نوشت: با پایان یافتن بازی‌های آسیایی حالا نوبت توجیه کردن مسئولانی فرا رسیده که رشته‌های ورزشی مربوط به آن‌ها با شکست روبه‌رو شده یا نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید عملکرد مناسبی داشته باشند.

کاروان ورزشی اعزامی ایران به هانگژو با هدف افزایش مدال‌آوری، بنا بر آنچه که سیاست کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای تحقق این مسئله بود، «کیفی» راهی چین شد.

هرچند در تعریف این نوع اعزام هم سؤالات زیادی وجود داشت و هیچ‌کس نفهمید که مثلاً اعزام مسئولان بی‌ربط هر فدراسیون به جای مربیان چه تأثیری در افزایش کیفیت مدال‌ها داشت، اما آنچه مهم است اینکه امروز شنیدن برخی توجیه‌ها در خصوص عدم موفقیت و مدال آوری از سوی رؤسای فدراسیون‌ها بسیار ناراحت‌کننده است.

به عنوان نمونه می‌توان به حرف‌های رئیس فدراسیون تیروکمان اشاره کرد، رشته‌ای که به عنوان یکی از امید‌های مدال‌آوری برای کاروان ورزش ایران راهی هانگژو شد، اما دریغ از یک مدال.

حالا، اما شعبانی‌بهار، رئیس این فدراسیون علت اصلی عدم موفقیت و مدال‌آوری تیراندازان این رشته را مشکلات روحی و روانی عنوان می‌کند و صراحتاً می‌گوید، چون تیراندازان ایران مشکل روحی داشتند، نتوانستند به خوبی مقابل حریفان قرار بگیرند.

چقدر خوب است حالا که مسابقات به پایان رسیده حداقل برای یک‌بار هم که شده واقع‌بین باشیم و ایراد‌های خود را بهتر ببینیم و به جای حرف‌های مفت و توجیهات بیهوده، عیب کار را پیدا کنیم تا حداقل اینگونه با شکست‌های خودساخته روبه‌رو نشویم. باز‌های آسیایی تمام شد، اما نوزدهمین دوره این بازی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، حرف‌هایی مخصوص مسئولان ورزش ما که جز حرف زدن و شعار دادن کار دیگری بلد نیستند.

بازی‌های آسیایی نشان از پیشرفت سریع کشور‌های آسیایی در عرصه ورزش داشت. آن‌ها که کاروان‌هایشان را با قدرت راهی مسابقات کرده بودند، نه «کیفی» و آمده بودند که مدال درو کنند و کردند. با نگاهی به جدول مسابقات متوجه این واقعیت می‌شوید. بنابراین آوردن توجیهاتی، چون مشکلات روحی و روانی، کمبود امکانات و هزار و یک دلیل غیرمنطقی اصلاً پذیرفته نیست. ما «کیفی» رفته بودیم که مدال بگیریم، پس لطفاً به شعور مردم و علاقه‌مندان به ورزش توهین نکنید.

امروز باید روز رفتن خیلی‌ها باشد، خیلی‌ها که طی سال‌های گذشته در ورزش تا دلتان بخواهد فقط حرف زدند و بیت‌المال را به باد دادند. پس چقدر خوب است آن‌هایی که باعث و بانی نتیجه رقم خورده در هانگژو هستند و نتوانستند خوب عمل کنند با یک عذرخواهی درست و حسابی و خداحافظی خوشحالمان کنند و حداقل از همین حالا برای چهار سال بعد ورزش را به اهلش بسپارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10008

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: