آیا بکام مسی را به بارسلونا قرض می‌دهد؟

آیا بکام موافقت می‌کند مسی نیمی از هر فصل را در اختیار اینترمیامی باشد و نیمۀ دوم فصل را برای بارسلونا بازی کند تا بارسا در رقابت‌های حساس لیگ قهرمانان و نیم‌فصل دوم و طبیعتا مهم‌تر لالیگا، با مسی به میدان برود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هدا پرس، نشریۀ اسپورت کاتالونیا در گزارشی از احتمال بازگشت لیونل مسی به بارسلونا در زمستان خبر داد. این رسانه اسپانیایی نزدیک به بارسلونا نوشت: مدیران باشگاه بارسا وضعیت لیونل مسی در آمریکا را دنبال می‌کنند.

در صورت نرسیدن اینترمیامی با مسی به پلی‌آف رقابت‌های MLS این تیم برای مدت ۴ ماه در هیچ رقابتی شرکت نخواهد کرد و این بهترین فرصت برای بازگشت قرضی مسی به بارسلونا است.

البته هنوز صحبتی رسمی در میان دو باشگاه برای این انتقال انجام نشده است. بازگشت مسی به بارسلونا به تصمیم دیوید بکام مدیریت باشگاه اینتر میامی بستگی دارد.

با توجه به رابطۀ حسنۀ مسی و بکام، بعید است که در صورت نرسیدن اینترمیامی به مرحلۀ حذفی رقابت‌های MLS بکام با انتقال قرضی مسی به بارسا مخالفت کند؛ مگر اینکه دیوید بکام دلایل اقتصادی موجهی برای این ممانعت داشته باشد؛ دلایلی که مسی را هم قانع کند.

مدیران بارسلونا در حالی که پس از جدایی مسی از پاری سن ژرمن فرصت داشتند مسی را جذب کنند، در این کار سستی نشان دادند و الان دست کم به شش دلیل به فکر حضور دوبارۀ مسی در تیم‌شان افتاده‌اند.

نخست اینکه مسی در چند ماه گذشته کیفیت بسیار بالایی را به نمایش گذاشته و به رغم فتح جام جهانی، انگیزۀ درخشش‌ او در میادین فوتبال فروکش نکرده.

آیا بکام مسی را به بارسلونا قرض می‌دهد؟

دوم اینکه مسی در اوج آمادگی بدنی قرار دارد و با این حد از آمادگی، به نظر می‌رسد حداقل دو سال دیگر در اوج خواهد بود. بنابراین بارسلونا می‌تواند در دو سال آینده با مسی به فرا رسیدن روزهایی بهتر در لیگ قهرمانان اروپا فکر کند و چه بسا حتی بتواند مسی را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ در اختیار داشته باشد و در سه سال آینده، دست‌کم یک‌بار قهرمان اروپا شود.

سوم اینکه حضور مسی در بارسا طی دو سه سال آینده، قطعا منبع درآمد قابل توجهی برای این تیم است و مدیران بارسا حتما به سودآوری مسی نیز توجه دارند.

چهارم اینکه بارسا رقابت پایاپایی با رئال مادرید برای فتح این لیگ دارد. در حال حاضر رئال و بارسا هر دو ۸ بازی در لالیگا داشته‌اند و رئال ۲۱ امتیازی است و بارسا ۲۰ امتیازی. با توجه به کیفیت روزافزون تیم ژاوی و حضور بازیکنان جوان و موثر در رئال آنجلوتی، به نحوی که مودریچ هم در این تیم نیمکت‌نشین شده، احتمالا این رقابت نزدیک تا هفته‌های آخر لالیگا ادامه خواهد داشت. قطعا حضور مسی در بارسا، می‌تواند کفۀ ترازو را به نفع ژاوی و شاگردانش سنگین کند.

در حال حاضر رئال مادرید ۳۵ بار قهرمان لالیگا شده و بارسلونا ۲۷ بار. در سه سال آینده، که قطعا سه سال پایانی فوتبال مسی است، حضور مسی در بارسا روند چشمگیر کاهش فاصلۀ قهرمانی دو تیم در لالیگا را، که از زمان مربیگری گواردیولا در بارسا آغاز شده، حفظ خواهد کرد و چه بسا بارسا را به عدد ۳۰ برساند.

پنجم اینکه ژاوی، مربی بارسا، در پایان فصل قبل، به شدت خواهان حضور مسی در تیمش بود و احتمالا هنوز مشغول فشار آوردن به مدیران بارسلونا برای جذب مجدد مسی است.

آیا بکام مسی را به بارسلونا قرض می‌دهد؟

و ششم اینکه، خداحافظی مسی از فوتبال در بارسلونا، مایۀ اعتبار بیشتر این باشگاه است و طبیعتا اکثر مردم بندر بارسلون مشتاق رقم خوردن چنین واقعه‌ای هستند. بارسلونا مارادونا را هم در دهۀ ۱۹۸۰ در اختیار داشت ولی نتوانست او را حفظ کند. البته مارادونا هم نتوانسته بود کار بزرگی برای بارسا انجام دهد ولی برای مسی که بارسا را به عرش رسانده، طبیعتا بهتر است وداع با فوتبال در این باشگاه باشکوه رقم بخورد نه در تیمی تازه‌تاسیس در لیگ فوتبال آمریکا.

به هر حال اگر مدیران بارسا با جدیت در پی جذب مسی باشند، همه چیز به مسی و بکام بستگی دارد. مسی تازه در آمریکا جا افتاده است و انتقال مجددش به اسپانیا، علاوه بر اینکه برای خودش دشواری‌هایی خواهد داشت، مشکلاتی را نیز برای خانواده‌اش ایجاد خواهد کرد. تغییر محل زندگی، برای هیچ کس کار آسانی نیست.

ولی به غیر از مسی، بکام هم باید قید بسی چیزها را بزند تا اجازه دهد بلکه پایان باشکوهی برای مسی و بارسا رقم بخورد. بکام یک تاجر و سرمایه‌گذار است و طبیعتا با منطق تجاری به خرید و فروش مسی و یا قرض‌دادن او، ولو برای چند فصل، می‌اندیشد.

اما فراتر از تجارت، مسی باشگاه بکام را از حضیض به اوج رسانده و نه فقط اعتبار بلکه موفقیت را برای اینترمیامی به ارمغان آورده است. اینکه مدیران بارسا با چه منطقی می‌توانند بکام را قانع کنند که قید مسی را بزند، سؤالی است که عقل سلیم پاسخی برای آن پیدا نمی‌کند.

آیا بکام موافقت می‌کند مسی نیمی از هر فصل را در اختیار اینترمیامی باشد و نیمۀ دوم فصل را برای بارسلونا بازی کند تا بارسا در رقابت‌های حساس لیگ قهرمانان و نیم‌فصل دوم و طبیعتا مهم‌تر لالیگا، با مسی به میدان برود؟ این آرزوی بسیاری از دوستداران بارسلونا است. رویایی که اگر محقق شود، فوتبال اروپا در سال‌های آتی زیباتر خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10012

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: