انتظار ایجاد مجلس دانش‌بنیان در سایه حضور پررنگ افراد دانشی در انتخابات

انتخابات

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: جامعه علمی و دانش‌بنیان بهترین افرادی هستند که می‌توانند افراد آشنا با حوزه‌های دانشی کشور را شناسایی و وارد مجلس کنند و هر چقدر این افراد در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند، انتظار مجلس دانش‌بنیان‌تری را خواهیم داشت.

 

هداپرس:مهدی صفاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در مجموعه پارک فناوری پردیس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر شده است که یک چهارم آنها شرکت‌های فعال در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: محصولات تعداد قابل توجهی از این شرکت‌ها به غیر از بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز عرضه می‌شود.

صفاری‌نیا با اشاره به موفقیت برخی از شرکت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار از خارج، یادآور شد: بیش از ۲ هزار محصولی که در حال حاضر در پارک فناوری پردیس به تولید می‌رسد، دستاورد ۴۰ سال فعالیت شرکت‌ها لست.

رئیس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: مهمترین اقدامی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور می‌توانیم انجام دهیم، این است که فضای کسب و کار و اشتغال آنها را فراهم کنیم و بهترین محمل برای فناوران، همین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که هر چه توسعه یابند، می‌توانند موجب اشتغال نخبگان کشور شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نخبگان کشور و امکاناتی که برای این شرکت‌ها در کشور فراهم شده، امکانات خوبی است و امیدواریم در مجلس آینده همچون مجلس قبل که قانون جهش تولید دانش‌بنیان را تصویب کرد و اتفاقات خوبی رقم خورد، در مجلس جدید نیز اتفاقات خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان رقم زده شود.

صفاری‌نیا تاکید کرد: اگر ما انتظار داریم که شرکت‌های دانشی کشور توسعه یابد، باید افرادی که با حوزه دانش‌بنیان و توسعه علمی کشور آشنایی دارند، نقش پر رنگ‌تری در مجلس ایفا کنند.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: بهترین افرادی که می‌توانند این دسته از افراد را که با حوزه دانشی کشور آشنا هستند، شناسایی کنند و آنها را وارد مجلس کنند، جامعه علمی و دانش‌بنیان کشور است.

وی تاکید کرد: هر چقدر این افراد در انتخابات حضور پر رنگ‌تری داشته باشند، انتظار مجلس دانش‌بنیان‌تری را خواهیم داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12478

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: