حکم متهمان قتل‌های زنجیره‌ای اعلام شد

قتل‌های زنجیره‌ای

آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشتم بهمن سال ۷۹ دیداری با هاشمی شاهرودی و همچنین محمدعلی زم داشته‌است.

هداپرس:متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.صبح مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. سیاست‌های کلی مشارکت را تکمیل‌ کردیم و بحث سیاست‌های کلی امنیت ملی آغاز شد. به اجلاس گفتم که بخشی از سیاست‌های کلی مصوب مجمع به تأیید رهبری رسیده و ابلاغ شده و مذاکره در خصوص نظارت بر اجرا داشتیم که گفتم، منتظر آیین‌نامه باشند. طرفداران دولت، نگران سخت‌گیری ناظران و برخورد شورای نگهبان‌اند.

آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] گفت، قاضی، تأخیر در اعلان حکم قتل‌های زنجیره‌ای را نپذیرفته و اعلان شد، سه نفر متهم، به اعدام محکوم شده‌اند و سه نفر تبرئه شده‌اند و بقیه از دو سال تا ابد به حبس محکوم‌اند. ظهر آقای [عباس واعظ] طبسی [تولیت آستان قدس رضوی] و جمعی دیگر میهمانم بودند. درباره انتخابات و مشکلات کشور بحث شد.

عصر آقای [محمدعلی] زم، مسئول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حوزه هنری [سازمان تبلیغات اسلامی] آمد. اظهار دلسردی و ناراحتی از شرایط کارش کرد و گفت، بعد از حذف آقای [عطاءالله] مهاجرانی، فشار بر او زیاد شده است. جمعی از شرکت‌کنندگان در [همایش] هفته همبستگی [فرهنگی] تهران و فلسطین آمدند. آقای زم گزارش داد و [آقای یوسف طافش]، یک شاعر فلسطینی و [آقای مظفر النواب]، یک شاعر عراقی، شعر خواندند و صحبت کردند. از من به خاطر پیشتازی در معرفی مسائل فلسطین به ایرانیان، با ترجمه کتاب «القضیه‌الفلسطینیه» که به اسم «سرگذشت فلسطین، یا کارنامه سیاه استعمار» منتشر شد، قدردانی کردند و هدایایی دادند. من هم هدایای شعرای عرب را که درباره فلسطین آثار دارند و هنرمندان دیگر حاضر را دادم.

تعداد تلفات زلزله غرب هند، به سرعت بالا می‌رود و تا این ساعت -‌ده شب- به ۱۳ هزار کشته و ده‌ها نفر زخمی و هزاران مفقود رسیده؛ روز بعد اعلان ‌شد که عدد کشته‌ها به ۲۰ هزار رسیده و هنوز هم رو به افزایش است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11230

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: