دیدار محرمانه هرتزوگ با نخست‌وزیر قطر در آلمان

هرتزوگ

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارنوت از دیدار محرمانه رئیس رژیم صهیونیستی با نخست‌وزیر قطر در آلمان خبر داد.

 

هداپرس: روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت اسحاق هرتزگ، رئیس رژیم صهیونیستی با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در آلمان دیدار کرده است.

طبق نوشته این روزنامه عبری‌زبان، هرتزوگ و نخست‌وزیر قطر در حاشیه «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان با یکدیگر به‌طور محرمانه دیدار کردند و ۲ طرف درجریان این دیدار درخصوص مسأله آزادی اسرا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز طی سفر به اراضی اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) دیدار کرده است.

در همین رابطه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه در جریان مذاکرات مربوط به مبادله اسرا بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند و هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی‌بر دستیابی به راه حل میانه وجود ندارد.

حماس خواهان آزادی هزار اسیر در ازای آزادی سری اول اسرای اسرائیلی در غزه است که احتمالا ۴۵ نفر باشند. رژیم صهیونیستی حاضر نیست درباره آزادی این تعداد از اسرای فلسطینی انعطاف به خرج بدهد.

پیشتر رادیو عبری به نقل از منابع خود گزاش داد که اسرائیل آماده است تا در مورد روزهای آتش‌بس انعطاف نشان دهد، یعنی تعداد روزهای آتش‌بس را در ازای آزادی اسرای اسرائیل افزایش دهد، مشکل اصلی برای آن همچنان تعداد اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس و هویت آنها است که اسرائیل در این مورد انعطاف بسیار کمتری از خود نشان می‌دهد که مبادا پیشنهاد توافق مورد تایید دولت اشغالگر قرار نگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11900

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: