یک فعال سیاسی اصولگرا:

شورای وحدت اصولگرایان افراد ناکارآمد را کنار می‌گذارد

اصولگرایان

در نشست دفتر سیاسی جامعه اسلامی مدیران مطرح شد که در شورای وحدت اصولگرایان سعی شده برخی از افراد توانمند دعوت به حضور در انتخابات شوند و افراد ناکارآمد کنار گذاشته شوند.

 

هداپرس: محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در نشست دفتر سیاسی و انتخابات این تشکل سیاسی اصولگرا ضمن تشریح اوضاع انتخابات و مشارکت در کشور گفت: با رجوع به وضعیت گذشته و حال و همچنین تنگناهای معیشتی که در اثر عوامل مختلف از جمله سوءمدیریت و تدبیر بر مردم عارض شده است. یکی از مؤلفه های اساسی افزایش مشارکت، رسیدگی به وضعیت مردم و حل مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی آنها و همچنین مطالباتی چون رسیگی به وضعیت آلودگی هوا و آینده جوانان است به گونه ای اگر آنها خدمت به خود را ملموس احساس کنند، برای انتخاب افراد اصلح پای صندوق های رأی می آیند.

وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاوت های اصلی انتخاب افراد صالح و اصلح، خاطرنشان کرد: در ادوار گوناگون افراد از جناح های مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا وارد مجلس شدند؛ اما طیفی از آنان صرفا صالح بودند و همین موضوع باعث بی اعتمادی مردم به انتخابات شد؛ بنابراین بهتر است افرادی  وارد صحنه شوند که بتوانند به مردم خدمت کنند و در این مسیر دچار سیاست زدگی، جناح بندی و قبیله گرایی نشوند.

در ادامه این نشست، لاله افتخاری عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان، گفت: رهبر انقلاب از ابتدای سال نسبت به ایجاد شور انتخاباتی تأکید داشته‌اند. رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات مهمترین رویکردهای رهبر انقلاب است.کاهش مشارکت ناشی از دلخوری و دلسردی مردم از عملکرد است که باید آن را بالا برد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: باید دلایل عدم مشارکت را بررسی کرد، گروه های مختلف اصولگرایی فعالیت زیادی دارند، تعدد گروه ها از برکات انقلاب اسلامی است اما باید در راستای افزایش مشارکت و رسیدن به وحدت منطبق با مطالبات رهبر انقلاب اقدام کرد. مردم نیازمند تحول هستند و علیرغم زحمت های صورت گرفته در دولت و مجلس مردم سر سفره خود احساس گشایش نمی‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جبهه وحدت اصولگرایان گفت: در شورای وحدت ۴٢ حزب فعالیت دارند و از احزاب و اقشار نماینده ای حضور دارد، سعی شده کرامت مردم در این انتخاب حفظ شود و برخی از افراد توانمند دعوت به حضور در انتخابات شوند و افراد ناکارآمد کنار گذاشته شوند. همچنین داشتن برنامه و کمک به منتخبین و پاسخگویی درباره برنامه ها، شعارهای  متناسب با واقعیت نیزمهم و اساسی است و امیدواریم افراد اصلح وارد انتخابات بشوند.

در ادامه، مالک شریعتی نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب  مهمترین مؤلفه های نظام جمهوری اسلامی را اسلامیت و ولایت برشمرد و تأکید کرد: فرمایش اخیر رهبر انقلاب تاکیدی بر فرمایشات و مشی عملی ایشان در طی سال  های رهبری ایشان است مولفه کارآمدی و تحول در خدمت‌رسانی، یکی از مؤلفه های اساسی انتخابات است. در ادوار مختلف انتخابات ما شاهد نوسان در مشارکت بوده ایم زمانی بود که مردم امیدوار به اثرگذاری مثبت بودند مشارکت افزایش می یابد. مجلس یازدهم در شرایطی روی کار آمد که مردم از عملکرد دولت و مجلس وقت ناراضی بودند و دلزدگی مردم در انتخابات خود را نشان داد.

وی افزود: تنوع در سبد رقابت مولفه مثبتی است، سال ٨۴ رهبری این تنوع را ایجاد کردند، دعواهای سیاسی اثر منفی در مشارکت خواهد داشت. در شورای شهر دوم تنوع سیاسی وجود داشت حتی نهضت آزادی هم در تهران لیست داد اما در تهران یازده درصد مشارکت  صورت گرفت و تنوع بر دعوا و پنجه کشی سیاسی غلبه نیافت.

شریعتی چشم پوشی و ماله کشی نسبت به فساد از سوی مسئولین را عامل در دلزدگی مردم برای حضور در انتخابات برشمرد و گفت: نقش خواص جریان انقلاب امروز جهاد تبیین است. مردم تمام مجموعه دولت، مجلس و شورای شهر را مجموعه اصولگرایی می دانند؛ بنابراین بیان خدمات صورت گرفته در این مجموعه ها با رعایت اصل انتقاد صحیح ضروری است، ما باید فعالیت های انجام شده را با حقیقت بیان کنیم. برخی از اتفاقات و حوادث به انضمام عملیات رسانه ای دشمن منجر به کاهش و افزایش مشارکت می شود.

در پایان این نشست غلامحسین رضوانی نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اهمیت مشارکت تأکید کرد: جریان انقلابی، جریان متشتتی نیست اما مصادیق مرتبط با جریان انقلابی دچار تشتت است، نقطه کانونی اشتباه بسیاری از افراد عدم ادراک از صحنه مبارزه است، نگاهی به وضعیت کنونی مؤید همین مطلب است.

رضوانی ادامه داد: باید مراقب باشیم تا در پازل حریف بازی نکنیم و این کار ممکن است، عملکرد برخی از افراد ناظر بر بازی در پازل دشمن است و عدم بازی در این پازل هنرمندی می خواهد، مهمترین مسئله ما فهم سیاسی است، ادراک درست از سیاست و انقلاب اسلامی است، برخی از افراد اصولگرا در مصاحبه های خود با رسانه ها دقت نظر لازم را در شناخت صحنه ندارند و منجر به ناامیدی و یأس عمومی مردم و عدم شرکت در انتخابات می شود.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10460

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: