دروغ‌بافی تل‌آویو درباره همکاری آنروا و حماس

تل‌آویو

نشریه انگلیسی نوشت با گذشت بیش از یک ماه‌ و نیم از زمانی که رژیم صهیونیستی ده‌ها نفر از کارمندان آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را متهم به دست داشتن در عملیات طوفان الاقصی کرد، این رژیم هنوز هیچ سند و مدرکی که ارتباط کارمندان این آژانس وابسته به سازمان ملل با حماس را نشان دهد، ارائه نکرده است.

 

هداپرس:نخستین بار روز ۲۶ ژانویه رژیم صهیونیستی چندین نفر از کارمند آنروا را متهم به حمایت از عملیات طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها از جمله با توزیع مهمات، ربایش اسرای صهیونیست و هماهنگ کردن نقل و انتقالات کرد و در ادامه آمریکا، انگلیس و ۱۴ کشور دیگر بودجه این آژانس را قطع کردند. چند روز بعد از آن سازمان ملل از محل مقر خود در نیویورک تحقیقاتی مستقل را با هدف بررسی ادعاهای رژیم صهیونیستی به جریان انداخت.

با این وجود نشریه تلگراف نوشت، سه منبع مطلع به این تحقیقات گفتند هنوز اسرائیلی‌ها به بازرسان سازمان ملل هیچ سند و مدرکی در ارتباط با ادعاهایشان ارائه نکرده‌اند. این در حالی است که این بازرسان اخیرا چند روز در راستای پیشبرد یک «ماموریت حقیقت‌یاب» در اراضی اشغالی به سر بردند.

یک سخنگوی سازمان ملل به نشریه تلگراف گفت مقام‌های دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل توسط اسرائیل به شهر قدس دعوت شدند تا «تحقیقات را به پیش ببرند.»

این سخنگو تاکید کرد این بازرسان سازمان ملل با دست خالی از اراضی اشغالی بازگشته‌اند اما اقدامات آن‌ها هنوز ادامه دارد و قرار است در هفته‌های آینده گزارشی از سوی آن‌ها نهایی و به صورت خصوصی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به اشتراک گذاشته شود.

به نوشته روزنامه تلگراف، رژیم صهیونیستی حتی به متحدان خود نیز سند و مدرکی درباره این ادعاها ارائه نکرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، ماه گذشته میلادی گزارش کرد رژیم صهیونیستی حتی با وجود داشتن روابط امنیتی قوی با آمریکا، به واشنگتن نیز سند و مدرک و اطلاعاتی در رابطه با ادعاهایش ارائه نکرده است.

روز پنجشنبه «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل نیز گفت سند و مدرکی از سوی اسرائیل در پشتیبانی از اتهامات این رژیم علیه کارمندان آنروا دریافت نکرده است.

تحقیقات سازمان ملل از ۲۹ ژانویه تا کنون در جریان بوده است و مقام‌های مسئول آن دو هفته را در اردن سپری کرده و در آنجا با کارمندان آنروا که مقری را در این کشور دارد مصاحبه کرده و فعالیت‌های صورت گرفته را بررسی کرده‌اند.

چند تامین کننده بودجه آنروا که در پی ادعاهای اسرائیل علیه این آژانس، بودجه خود برای آن را قطع کردند منتظر تکمیل این تحقیقات و انتشار نتایج آن هستند.

انگیس و آمریکا گفته‌اند که در انتظار دریافت یافته‌های این تحقیقات قبل از اخذ تصمیم برای برقرار کردن دوباره بودجه خود برای آنروا هستند، در حالی که چند تامین کننده مالی دیگر شامل کانادا و استرالیا پیش از این پرداخت بودجه به این سازمان را از سر گرفتند.

«کریس گونس» یک سخنگوی سابق آنروا گفت: «شکست اسرائیل در ارائه اطلاعات به بازرسان سازمان ملل کار آن‌ها برای ارائه یافته‌های قطعی را غیرممکن می کند.»

او افزود: «این تصور ایجاد می‌شود که چرا اسرائیل این اطلاعات را ارائه نمی کند. اگر اسرائیلی ها سند و مدرک قطعی از دست داشتن آنروا در حملات هفتم اکتبر داشتند آنها را ارائه می‌دادند. بدون این اسناد و مدارک نتیجه می‌گیریم که اصلا چنین اسناد و مدارکی وجود ندارند.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13432

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: