در سینما و تئاتر چه خبر است؟

سینما و تئاتر

نشست بررسی و تحلیل مستند «پشت شیشه» در مستندات یکشنبه و فیلم‌تئاتر «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» برگزار می‌شود، همچنین تمدید اکران آنلاین «قطع فوری» و ….از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

 

هداپرس:سامانه ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اردیبهشت ۱۴۰۳ بازگشایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علاقه‌مندان به سینمای مستند و همکاری با مرکز گسترش می‌توانند از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ با ورود به سامانه ثبت طرح در defc.ir، (بخش تولید) طرح خود را ثبت کنند.

پس از بررسی طرح‌ها، با مستندسازان یا تهیه‌کنندگانی که طرحشان پذیرفته شده، تماس گرفته می‌شود. هر مستندساز و تهیه‌کننده می‌تواند یک طرح ثبت کند.

اولویت‌های مرکز گسترش در حمایت آثار به شرح زیر است:

خانواده، فرزندآوری، جمعیت، پیرسالی

محیط زیست، مدیریت انرژی، حیات وحش

طرح مسائل اجتماعی، پرسشگری، مطالبه‌گری

بدیهی است طرح‌هایی که در قالب این اولویت‌ها نباشند، اما با معیارهای تولید و حمایت در مرکز گسترش همخوانی داشته باشند، فرصت ساخت را به دست خواهند آورد.

#نمایش و نقد “پدران” در فرهنگسرای ارسباران#

فیلم سینمایی «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «پدران» ساخته‌ی سالم صلواتی ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور شهرام مسلخی تهیه کننده، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رویارویی دو نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در پدران حادثه‌ای دو نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.
علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
علاقمندان برای حضور در ششصد و هفتمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت ایران تیک مراجعه کنند.

 

 

پنجاهمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «پشت شیشه» به کارگردانی صابر الله‌دادیان اختصاص دارد.

این برنامه یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن استاد فریدون ناصری برگزار می‌شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور َمحمدحسن داوودی (مدیر مدرسه صبح رویش- کودکان کار) سید احمد محیط طباطبایی (رئیس ایکوم ایران) و صابر الله‌دادیان (کارگردان و مستندساز) برگزار می‌شود.

همچنین مشاور رسانه‌ای پروژه  اکران آنلاین «قطع فوری» اعلام کرد: اکران آنلاین فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی با توجه به استقبال خوب مخاطبان در تیوال تمدید شد.

«قطع فوری» که به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین‌ فیلم‌های نمایش داده شده در سینماهای گروه هنروتجربه شناخته می‌شود، از ساعت ۲۱ هفدهم دی‌ماه به چرخه اکران آنلاین پیوست و این اکران به دلیل استقبال خوب مخاطبان تا نوروز ۱۴۰۳ به صورت اختصاصی در تیوال ادامه خواهد داشت.

این فیلم سینمایی از تولیدات مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم به شمار می‌رود که تاکنون در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی همچون داکا، چنای و زنان فیلمساز ترکیه مورد توجه بوده است.

سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی و روشنک عجمیان، با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغی‌پور، با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقش‌آفرینی علی انصاریان بازیگران قطع فوری هستند.

علاقه‌مندان می توانند با تهیه بلیت فقط از طریق پلتفرم تیوال به نشانی اینترنتی tiwall.com این فیلم را به صورت آنلاین و قانونی تماشا کنند.

همچنین فیلم‌تئاتر «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» نوشته محمد چرم‌شیر و به کارگردانی زنده‌یاد رضا حداد در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده و تحلیل و بررسی می‌شود.

بر اساس خبر روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هفتمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» اختصاص دارد.

نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» نوشته محمد چرم‌شیر، به کارگردانی زنده‌یاد رضا حداد، سال ۱۳۹۳ در مدت زمان ۵۲ دقیقه اجرا شده است و فیلم‌تئاتر آن چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد فریدون ناصری برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

پس از نمایش این فیلم‌تئاتر، نشست تحلیل، بررسی و نقد آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و فرزاد فره‌وشی (مستندساز و منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

سیامک ‌انصاری، برزو ‌ارجمند، نیما انصافیان، روزبه بمانی، ستاره ‌پسیانی، خسرو ‌پسیانی، امیر ‌جنانی، لیلی ‌رشیدی، داریوش فائزی، شبنم ‌فرشادجو، هاله گرجی، امین ‌موحدی‌پور بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند.
#دومین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود#

فیلم‌های کوتاه «شریک من زرافه»، «جونده»، «دم اژدها» و «قبل از تاریکی» در دولین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روی پرده سینما بهمن می‌روند و با حضور محمدتقی فهیم نقد و بررسی می‌شوند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دولین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «شریک من زرافه» به کارگردانی صلاح‌الدین نوری، «جونده» به کارگردانی نوید صولتی، «دم اژدها» به کارگردانی سعید کشاورز و «قبل از تاریکی» به کارگردانی مصیب حنایی، روی پرده خواهند رفت.

در این رویداد محمدتقی فهیم، نویسنده و منتقد سینما، به‌ عنوان کارشناس جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد محمدی، به عنوان مجری این جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.

«شریک من زرافه» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی صلاح‌الدین نوری در ژانر فانتزی-ماجراجویانه در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است.

«جونده» به نویسندگی کریم لک‌زاده را نوید صولتی کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی نوید صولتی و انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است. بابک کریمی، علیرضا مهران، علیرضا لبیبیان، آزاده مشعشعی، حامد برغانی، پیام زمان وزیری، امیرپناهی، محسن نژادی در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«دم اژدها» به‌نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز را مهدی صفی‌یاری تهیه و تولید کرده و محمد کارت به‌عنوان مشاور کارگردان، فیلم‌نامه و بازیگردانی در این اثر کشاورز را همراهی کرده است. سیاوش چراغی‌پور، مهیار راحت‌طلب، مرتضی جلمبادانی و کورش شاداب‌فر، نقش‌آفرینان این فیلم کوتاه بوده‌اند.

«قبل از تاریکی» اثری است به‌نویسندگی و کارگردانی مصیب حنایی و تهیه‌کنندگی فریبا کشاورزی و انجمن سینمای جوانان ایران.

دولین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یک‌شنبه‌ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

 

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12548

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: