دانمارک هم تحقیقات درباره انفجار نورد استریم را متوقف کرد

نورد استریم

پلیس دانمارک هم بعد از سوئد اعلام کرد که به دلیل نداشتن دلایل و شواهد کافی برای پیگیری دادرسی کیفری در مورد پرونده انفجار در خطوط لوله نورد استریم تحقیقات در این باره را متوقف کرده است.

 

هداپرس: سوئد و دانمارک تحقیقات خود را در مورد انفجار در خطوط لوله نورد استریم متوقف کرده اند.

به این ترتیب دانمارک، هم مانند سوئد که چندی پیش این اقدام را انجام داد تحقیقات خود را در مورد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ بسته است. پلیس دانمارک گفت: دلایل کافی برای پیگیری دادرسی کیفری در دانمارک وجود ندارد.

اوایل این ماه، سوئد تحقیقات خود را در مورد این انفجارها بسته و اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. مقامات تحقیقاتی در استکهلم اطلاعاتی را که پیدا کردند به همتایان آلمانی خود تحویل دادند. دفتر دادستان عمومی فدرال آلمان به تحقیقات ادامه می دهد، اما هنوز هیچ نتیجه ای منتشر نکرده است.

در سپتامبر ۲۰۲۲، سه لوله از چهار لوله این خطوط انتقال گاز بر اثر یک سری انفجارها در مناطق اقتصادی سوئد و دانمارک آسیب دیدند. مقادیر زیادی متان در هوا منتشر شد. سپس روسیه و غرب یکدیگر را مقصر دانستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به توقف تحقیقات دولت دانمارک درباره انفجارهای خطوط گاز نورد استریم اعلام کرد که این اقدام نزدیک به حماقت است.

پسکوف همچنین با بیان اینکه «مسکو تصمیمات آلمان برای بررسی حادثه نورد استریم را زیر نظر خواهد داشت» افزود روسیه بارها از دانمارک درخواست اطلاعات درباره تحقیقات نورد استریم را کرده بود و طرف مقابل امتناع کرده بود؛ هم اکنون هم امکان دریافت اطلاعات وجود ندارد.

اپراتور خط لوله نورداستریم ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲(۵ مهر ۱۴۰۱) از وارد شدن «خسارت بی‌سابقه» به سه حلقه از خطوط لوله زیردریایی نورداستریم خبر داد. در ادامه، لرزه‌نگاری سوئد اعلام کرد که ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲(۴ مهر ۱۴۰۱) دو انفجار در مسیر خطوط لوله نورداستریم ثبت شده است. پس از این حادثه، دفتر دادستانی کل روسیه یک پرونده کیفری با اتهامات تروریسم بین‌المللی را دراین‌باره باز کرد. آلمان، دانمارک و سوئد از آغاز تحقیقات داخلی خود خبر داده اما از مشارکت‌دادن روسیه در این تحقیقات خودداری کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12395

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: