خضریان: برای توقف روند افزایشی تلفات حوادث رانندگی نوروز باید اقدام عاجل شود

خضریان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار اعلام شده، تلفات ناشی از حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به عدد ۱۲۱۷ نفر رسیده است لذا باید برای توقف این روند اقدامات عاجل انجام شود.

 

هداپرس:علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده برای کاهش حوادث رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی تصادفات رانندگی در سال جاری و پیش بینی افزایش آمار در تعطیلات نوروزی ابتدای سال و رسیدن به ۲۰ هزار نفر و خسارات اقتصادی ناشی از تصادفات کمیسیون در آستانه تعطیلات پایان سال، کمیسیون اصل نود کاهش حوادث رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز با حضور فرمانده پلیس راهور و معاون وزیر راه و همچنین نمایندگان، سازمان برنامه و مرکز پژوهش‌ها را بررسی کرد.

خضریان افزود: بررسی روند اقدامات انجام شده برای اصلاح مسیرها و راه‌های حادثه خیز و میزان توجه دستگاه‌های مسئول به وظایف قانونی خود و همچنین پیشنهاد اقدامات کوتاه مدت برای کاهش حوادث در  تعطیلات پایان سال یکی از موضوعات مورد اهتمام در جلسه کمیسیون بود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده تلفات ناشی از حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به عدد ۱۲۱۷ نفر رسیده است که نشان می‌دهد برای توقف این روند اقدامات عاجل و برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود.

خضریان تأکید کرد: لزوم نقش آفرینی بیمه‌ها در تأمین اعتبارات  و با توجه به تمکن مالی آنها و بهره‌مندی اقتصادی ناشی از کاهش تصادفات، انجام وظایف قانونی دستگاه‌های دولتی، لزوم استاندارد سازی و کیفی سازی تولید خودرو و توجه به مولفه‌ی راه، وسیله و قوانین مقرارت موضوع مورد تأکید همه کارشناسان، مسئولین و اعضای کمیسیون بود.

وی در پایان اظهار کرد: مقرر شد در کوتاه مدت موضوع اعمال قانون در مورد سرعت مطمئنه توسط پلیس با به کارگیری ابزارهای مختلف مورد توجه قرار گیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: