مرز هند و میانمار حصارکشی می‌شود

هند

وزیر کشور هند، از حصارکشی میان مرز این کشور با میانمار خبر داد و گفت: قانون حرکت آزادانه بین شهروندان دو کشور که اجازه می‌دهد تا ۱۶ کیلومتر داخل خاک هند شوند، متوقف شده است.

هداپرس:آمیت شاه وزیر کشور هند امروز (شنبه) با بیان این مطلب افزود: مرز هند و میانمار مانند مرز هند و بنگلادش حصارکشی و سیستم حرکت آزاد (FMR) بین دو کشور لغو خواهد شد.

وی که در یک تور سه روزه به مگالایا و آسام سفر کرده بود، روز شنبه در آخرین روز سفر خود، اظهار داشت: به زودی حصارکشی آغاز شده و رفت و آمد آزادانه مردم از مرز هند و میانمار محدود خواهد شد.

هند و میانمار مرز مشترکی به طول یک هزار و ۶۴۳ کیلومتر در چهار ایالت شمال شرقی میزورام، ناگالند، مانی‌پور و آروناچال پرادش دارند. سیستم حرکت آزاد (FMR) به افرادی که در مناطق مرزی زندگی می کنند اجازه می دهد تا ۱۶ کیلومتر در داخل کشور دیگر بدون دریافت روادید سفر کنند.

وی گفت: دولت نارندرا مودی تصمیم گرفته است که کل مرز هند و میانمار را حصار بکشد، همانطور که در طول مرز با بنگلادش انجام شده است. دولت ما در حال بررسی مجدد مقررات سیستم حرکت آزاد (FMR) است که برای شهروندان میانمار وجود دارد و اکنون این تسهیلات که اجازه حرکت آزاد به آنان را می دهد، متوقف خواهد شد.

در اوایل سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور ۱۴۰۲) ، بیرن سینگ، نخست وزیر ایالتی مانیپور از دولت اتحادیه خواسته بود که سیستم حرکت آزاد را در امتداد مرز هند و میانمار متوقف کند تا «مهاجرت غیرقانونی» شود.

آمیت شاه اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته از زمان روی کار آمدن دولت مودی، تغییرات زیادی در سناریوی امنیت داخلی هند رخ داده است. در ۱۰ سال گذشته ۷۳ درصد کاهش در حوادث خشونت در شمال شرق، جامو و کشمیر و مناطق تحت تأثیر آن مشاهده شده است، این موضوع برای همه ما خوشحال کننده است.

وی اضافه کرد: در ۵ سال گذشته، تغییر بزرگی در وضعیت نظم و قانون آسام ایجاد شده است. تقریباً همه گروه‌های مسلح داخل کشور موافقت‌نامه‌های صلح امضا کرده‌اند، جوانان به جریان اصلی پیوسته‌اند و حوزه‌های تحت پوشش قانون نیروهای مسلح (ارتش با اختیارات ویژه) نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10928

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: