پیشنهاد تشکیل وزارتخانه حوادث و بلایا در کشور

وزارتخانه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پیشنهاد کرد که یک وزارتخانه تحت عنوان حوادث و بلایا در کشور ایجاد شود.

 

هداپرس:قدرت‌الله محمدی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی آتش‌نشانی‌های کشور که در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، گفت: از همه عزیزان که در این جلسه حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم، کمترین امکانات در روابط عمومی قرار دارد، اما در عین حال انتظارات زیادی هم از آن وجود دارد. آتش‌نشانی سازمانی است که با یک تلفن به سامانه ۱۲۵ به مردم و تماس گیرندگان خدمات ارائه می‌دهد و در نتیجه این اقدامات نیز امروز رضایت مندی مردم از آتش‌نشانی بالاست و به همین دلیل گاهی این سازمان مغفول واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آتش‌نشانی‌های کشور از نظر امکانات خوب نیست، گفت: بالای دو هزار دستگاه کسری تجهیزات در کشور وجو دارد و برای این موضوع باید یک حرکت ملی انجام شود. از نظر نیرو هم سازمان آتش‌نشانی باید تقویت شود. نردبام هیدرولیکی بسیار مهم است و کمبودها باید توسط روابط عمومی‌ها تکرار شود.

محمدی با بیان اینکه باید بحث ایمنی و آموزش در فضای مجازی فراگیر شود، گفت: باید به تعداد استان‌های کشور محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود. در برنامه شاد محتوای ایمنی و آموزشی برای دانش آموزان قرار داده می‌شود که بسیار مهم است. لازم است تا تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم. از امروز باید یک تحولی رخ دهد و سازمان آتش‌نشانی‌ها را در همه جای کشور به جایگاه واقعی خود برسانیم. ضمن اینکه مجلس هم کمک کند تا تجهیزات بدون عوارض و با بودجه ملی وارد کشور شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه استان‌ها و شهرهای دیگر نیز می‌توانند از ظرفیت مرکز آموزش آتش‌نشانی در صالح آباد بهره‌مند شوند، گفت: این یک مرکز بین‌المللی و معتبر آموزش آتش‌نشانی است که دارای امکانات و شرایط متفاوت برای تمرین اجرای عملیات و ماموریت‌های امدادی است.

وی با تاکید بر اینکه تا دیده نشویم، مشکلات حل نخواهد شد، گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها، صدا سیما و … استفاده کنیم‌. لازم است تا یک رسانه واحد در کشور در حوزه اخبار آتش‌نشانی ایجاد شود و اقدامات دیده شود. ایمنی کشور در دست آتش‌نشانان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: جذب نیرو نباید در سازمان آتش‌نشانی متوقف شود، چون، جبران آن مشکل است. معتقدم یک وزارتخانه حوادث و بلایا باید در کشور ایجاد شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12442

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: