انصارالله: آمریکا و انگلیس مسئول بروز اختلال در کابل‌های ارتباطی در دریای سرخ هستند

انصارالله

جنبش انصارالله یمن امروز شنبه آمریکا و انگلیس را به ایجاد اختلال در کابل‌های ارتباطی بین‌المللی در دریای سرخ متهم کرد.

 

هداپرس: وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات خصمانه نیروی دریایی انگلیس و آمریکا علیه یمن باعث بروز نقص در کابل‌های زیردریایی در دریای سرخ شد و امنیت ارتباطات بین‌المللی و جریان طبیعی تبادل اطلاعات را به خطر انداخت.

به نوشته روزنامه رای‌الیوم، در این بیانیه آمده است این اقدامات خصمانه چالش بزرگی برای ثبات زیرساخت‌های ارتباطی است و بر خدمات فنی و اطلاعاتی وابسته به این کابل‌ها در سراسر جهان تأثیر منفی می‌گذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا و انگلیس به منظور خدمت به دشمن صهیونیستی در جنگ خود علیه یمن از روش‌های خصمانه و غیرقانونی استفاده می‌کنند تا این کشور به جنایات نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه ادامه دهد.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود تاکید کرد انصارالله به دلیل احترام به قوانین بین‌المللی، توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی و نیز منافع مشترک بین یمن و سایر کشورها، خواهان برقراری امنیت کابل‌های زیردریایی در آب‌های یمن و حفظ منافع کشورهای مرتبط با آنهاست.

در این بیانیه آمده است انصارالله آماده ارائه کلیه خدمات و اعطای مجوزهای لازم به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از جمله تعمیر نقص کابل‌های زیردریایی در دریای سرخ و نگهداری آنهاست.

روز دوشنبه شرکت مخابراتی بین‌المللی «سیکام» از بروز نقض در زیرساخت خود در دریای سرخ خبر داد که سیستم کابلی آفریقا را تحت تاثیر قرار داد.

این شرکت اعلام کرد ۲۴ فوریه بخشی از سیستم کابلی که از دریای سرخ می‌گذرد از کار افتاد و جریان اطلاعات بین آفریقا و اروپا را تحت تأثیر قرار داد.

در واکنش به حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ مواضع انصارالله را هدف قرار می‌دهد.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خارجه دولت صنعا اعلام کرد یمن به عملیات های خود علیه کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.

این وزارت‌خانه ضمن مسئول دانستن رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در تشدید تنش های نوارغزه تأکید کرد: موضع یمن نسبت به جلوگیری از عبور کشتی‌های رژیم صهیونسیتی قاطعانه است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12552

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: