اندر مصائب ‌ساکنان مسکن مهر پردیس

مسکن مهر

انتظار ۱۳ساله و در نهایت تحویل مجتمع ۵۲۰واحدی مسکن مهر پردیس بدون امکانات اولیه آب، برق و گاز در فصل سرد سال مردم را درگیر مشکلات زیادی کرده است.

 

هداپرس: پرونده مسکن مهر در شهرستان پردیس هنوز باز است و مردم پس از سال‌ها انتظار که مسکن خود را تحویل گرفتند، همچنان امکان سکونت در آن را ندارند و باز هم باید چشم به راه باشند تا حالا که ساختمان‌ها به‌همت دولت انقلابی تکمیل و تحویل شده است، آب، برق و گاز هم به آن‌ها برسد.

برخی واحدهای مسکن مهر پردیس پس از ۱۳ سال انتظار مالکان با نواقص و عدم امکانات آب، برق و گاز به مالکان تحویل شده که در این فصل سرد، حاصلی جز رنج و سختی مضاعف برای مردم نداشته است.

مالکان و متقاضیان مسکن مهر پس از سال‌ها مستأجری به‌امید پایان کابوس اجاره خانه‌های نجومی، واحد خود را در مسکن مهر تحویل گرفتند اما این واحدها نه‌تنها از زیرساخت‌های شهری بی‌بهره است بلکه نیازهای اولیه زندگی را هم ندارد.

در پی گلایه‌ها و پیام‌های مردمی از نبود امکانات در مسکن مهر، خبرنگار تسنیم برای پیگیری مشکلات به مجتمع ۵۲۰واحدی تحکیم ساخت پاسارگاددر فاز ۸ پردیس رفت و گزارشی از مشکلات و معضلات ساکنان تهیه شد.

خانم سجادی از ساکنان مسکن مهر فاز ۸ پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بعد از ۱۳ سال انتظار با ذوق و شوق خانه خود را تحویل گرفتیم، در زمان تحویل به ما گفتند که “تمام امکانات اولیه را برای شما فراهم می‌کنیم”، بعد از گذشت ۳ ماه از تحویل واحد خود نه برق داریم، نه آب و نه گاز، مانده‌ایم در این فصل سرما چه‌کار کنیم.

آقای ع. همتی در فاز ۸ با ابراز گلایه از بی‌توجهی برخی از مسئولان به مشکلات فازهای جدید مسکن مهر پردیس گفت: در زمان حاضر با تمام مشکلات و با سختی زیاد زندگی می‌کنیم، چون چاره‌ای نداریم، مشکلات را تحمل می‌کنیم؛ اما سرمای هوا برای کودکم غیرقابل تحمل است.

خانمی میانسال از ساکنان مسکن مهر فاز ۸ بیان داشت: ما همه ساکنان مسکن مهر از طبقه ضعیف جامعه هستیم، از روی ناچاری و نداشتن اجاره خانه‌ها به اینجا پناه آوردیم، با اینکه دو بچه کوچک دارم شرایط گرم کردن خانه برایم ممکن نیست، بارها برای اخذ انشعابات آب، برق و گاز به ادارات مرتبط مراجعه کردیم؛ اما نتیجه‌ای نداشته است.

بر اساس این گزارش، در این فاز ساختمان‌ها تکمیل شده و لوله‌گذاری برای تأمین آب و گاز تا درب ساختمان انجام شده اما با وجود اسکان برخی مالکان در واحدها، هنوز گازرسانی و آبرسانی انجام نشده است لذا برای پیگیری موضوع سراغ برخی مسئولان رفتیم.

اخذ انشعابات گاز نیاز به تأییدیه نظام مهندسی دارد

علیرضا ماهانی رئیس اداره گاز شهرستان پردیس در واکنش به عدم گازرسانی به مجتمع ۵۲۰واحدی ابراز کرد: اداره گاز شهرستان پردیس جهت خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل در انجام امورات اداری و نصب انشعابات اصولی گاز همانند سابق آماده ارائه خدمات است.

وی افزود: مجتمع ۵۲۰واحدی در فاز ۸ پردیس به‌علت عدم‌تأیید گواهی نظام مهندسی مجاز به دریافت انشعابات گاز نیست و باید از نظر اداری سریعاً نسبت به تأییدیه نظام مهندسی اقدام کنند تا انشعابات گاز نصب شود.

قصور پیمانکار پروژه مانع گازرسانی به مردم

هاشم جدید مشاور فنی شرکت عمران پردیس در خصوص گازرسانی به اهالی مجتمع ۵۲۰واحدی گفت: پیمانکار پروژه ۵۲۰واحدی تحکیم ساخت پاسارگاد در فاز ۸ پردیس به‌دلیل قصور در انجام امورات محوله با تعهد قانونی در فرصت ۳ماهه موظف به اتمام این پروژه شد.

وی اضافه کرد: این مجتمع با پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما تعدادی از متقاضیان به‌اصرار خود واحدشان را تحویل گرفتند.

مشاور فنی شرکت عمران پردیس یادآور شد: با تأخیر در انجام عملیات ساختمانی ۲ ماه پیش به پیمانکار پروژه اخطار صادر و در نتیجه یک تعهد محضری با فرصت ۳ماهه اخذ شد که رونوشت تعهدنامه به نمایندگان بلوک‌ها و دفتر دادستانی شهرستان پردیس ارسال شد.

جدید در پایان خاطرنشان کرد: لوله‌کشی گاز، آب، برق و گاز تا ورودی بلوک داخل واحدها که از وظایف شرکت عمران است انجام شده و اخذ انشعابات منوط به پایان کار پیمانکار و تأییدیه نظام مهندسی است، چنانچه در این فرصت باقیمانده پیمانکار کوتاهی کند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

گفتنی است که امکانات اولیه زندگی مانند آسانسور در ساختمان‌های بلندمرتبه، گاز و رفع فشار کم آب در برخی فازهای قدیمی‌تر نیز تأمین نشده است اما این فاز جدید که به‌تازگی به مالکان تحویل شده است، هیچ‌یک از امکانات را ندارد و ساکنان این فاز یا در واحد خود مستقر نشدند یا با تمامی سختی‌ها در این ساختمان‌ها زندگی نمی‌کنند.

در زمان حاضر علمک گاز هم در ساختمان‌ها نصب شده است اما گازرسانی نمی‌شود و مطالبات ساکنان مسکن مهر از مدرسه، راهسازی و نصب آسانسور به تأمین آب و برق یا گاز رسیده است. مردم می‌گویند “برق یا گاز تأمین شود که کمی سرمای هوا را کنترل کنیم در همین واحدهای بدون امکانات هم زندگی خواهیم کرد”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10334

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: