ابراز نگرانی رئیس‌جمهور مصر از اوضاع انسانی وخیم غزه

مصر

رئیس جمهور مصر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تلاش مضاعف برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

 

هداپرس:ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور مصر ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به ملت فلسطین، گفت نوار غزه به دلیل تداوم جنگ از اوضاع انسانی بسیار وخیمی رنج می‌برد.

السیسی در جریان این تماس تلفنی بر کمک رهبری و مردم مصر به فلسطینیان و تلاش‌های روزافزون این کشور برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و حمایت از دستیابی به حقوق مشروع فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

در همین راستا، محمود عباس نیز از تلاش‌های مصر در حمایت از حقوق فلسطینیان تشکر و قدردانی کرد.

به دنبال عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر که صهیونیست‌ها را در بُهت فرو برد و ضربه هولناکی را به آنها وارد کرد، تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه آغاز شد و این تجاوزات از ۱۵ مهر ماه تا سوم آذر ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد و هنوز توافقی بر سر آتش‌بس در دوره ماه مبارک رمضان حاصل نشده است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار شهید و بیش از ۷۲ هزار مجروح بر جای گذاشته است. طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۷۲ درصد از قربانیان این حملات را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13164

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: