وزیر صمت تاکید کرد

هشدار مهم به خریداران خودرو

خودرو

خودرو طی بیش از پنج سالی که از بازگشت تحریم های اقتصادی می گذرد تبدیل به کالای سرمایه شده است. وزیر صمت معتقد است شرایط بازار خودرو در حال تغییر است و متقاضیان ریسک نکنند.

 

هداپرس:وزیر صمت به متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری روی خودرو را دارند، هشدار داد.

آن طور که عباس علی آبادی گفت بازار خودرو به مرحله اشباع رسیده است و حضور در این بازار این رسیک را دارد که سرمایه گذاران نتوانند برای خودروی در اختیار خود مشتری پیدا کنند.

سخنان وزیر صمت با آن دسته از متقاضیانی است که دارایی های خود را به قصد خرید و سرمایه گذاری روی خودرو می فروشند تا با حضور در بازار خودرو بتوانند سود خوبی نصیب خود کنند.

این اولین بار نیست که علی آبادی نسبت به سرمایه گذاری در بازار خودرو هشدار می دهد.

چندی پیش نیز وزیر صمت به سرمایه گذارانی که قصد حضور در بازار خودرو را داشتند گوش زد کرد که خودرو نخرید.

البته آن زمان بازار خودرو در سکون بود و نوسان قیمتی در بازار خودرو دیده نمی شد.

اما بررسی بازار خودرو در زمستان ۱۴۰۲ نشان می دهد که بازار خودرو به تدریج نه تنها از حالت سکون خارج شده که شاهد هستیم نمودار قیمت ها حالت صعودی نیز به خود گرفته است.

همین وضعیت سبب شده تا بار دیگر بازار خودرو برای دسته از سرمایه گذاران جذاب شده و آنها آهنگ حضور در بازار خودرو را به قصد سرمایه گذاری کوک کنند.

اما وزیر صمت به متقاضیان می گوید اگر نیاز واقعی به خودرو ندارید و تنها به قصد سرمایه گذاری می خواهید در بازار خودرو حاضر شوید زمان مناسبی نیست زیرا بازار خودرو اشباع شده و احتمال زیان کردن سرمایه گذاران وجود دارد.

برخی متقاضیان در ابن شرایط به اظهارات دولتمردان گوش می کنند و از حضور دربازار خودرو انصراف می دهند اما هستند متقاضیانی که بی اعتنا از کنار این قبیل اظهارات می گذرند و فکر و ایده خود را برای سرمایه گذاری روی خودرو دنبال می کنند.

بازار خودرو در بهمن امسال هر چند تا حدی از جوش و خروش دی ۱۴۰۲ افتاده اما به نظر می رسد همچنان قیمت ها منتظر یک تلنگر هستند تا بر سرعت حرکت خود بیفزایند و قله های جدیدی را فتح کنند.

آنچه در این میان می تواند سبب کنترل قیمت های بازاری خودرو شود، سیاست هایی است که از سوی وزارت صمت اتخاذ می شود.

بابد منتظر ماند و دید زور سیاست های صمت برای کنترل قیمت بازاری خودرو بیشتر است یا تکانه های موثر بر بازار خودرو می توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11375

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: