واکنش الازهر مصر به وتوی آمریکا علیه غزه در شورای امنیت

شورای امنیت

الازهر مصر در بیانیه‌ای از استفاده خودسرانه آمریکا از حق وتو برای سومین بار متوالی در اعتراض به توقف تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کرد.

 

هداپرس:در بیانیه الازهر مصر آمده است استفاده از حق وتوی آمریکا برای ادامه تجاوزات صهیونیستی به غزه، نمونه عینی استکبار و ظلم و جلوگیری از تلاش برای نجات مردم بی‌گناه فلسطین است.

الازهر همچنین از آمریکا خواست تا مکانیسم وتو را بازنگری و قوانین و استانداردهای بشردوستانه را وضع کند.

در این بیانیه همچنین از تمام جهان خواسته شده تا «برای توقف خونریزی در فلسطین مداخله و پایان این تجاوز وحشیانه و کشتارها و توقف جنایات روزانه اقدام کنند».

الازهر افزود: ناتوانی شورای امنیت در صدور قطعنامه برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه پس از گذشت بیش از ۴ ماه و شهادت نزدیک به ۳۰ هزار نفر از فلسطینیان که اکثریت آنها کودک و زن هستند، مایه شرمساری جامعه جهانی و بیانگر ناتوانی و ضعف جهان در مقابل استکبار یک کشور است که به تصمیمات کشورهای دیگر شرکت کننده در این تصمیم احترام نمی گذارد.

ایالات متحده بار دیگر پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه بود، وتو کرد.۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای مثبت دادند اما ایالات متحده آمریکا با آن مخالفت کرد و تنها انگلیس رای ممتنع داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12251

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: