با رونمایی از سومین مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکین، راهبری ارائه خدمات به یک میلیون مشترک برق در محدوده جنوب غربی تهران از این پس به صورت هوشمند انجام خواهد شد.
وی با بیان این که این مرکز برقراری ارتباط دوسویه و یک به یک با تمامی مشترکان را امکان پذیر کرده و منجر به اطلاع رسانی سریع و دقیق تمامی خدمات، حوادث و رویدادهای مرتبط با شبکه برق به مشترکان خواهد شد خاطرنشان کرد: پایش دقیق و مدیریت وضعیت روشنایی معابر شهر تهران به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای این شرکت و پاسخگویی به مطالبات ذینفعان در راستای تأمین مطالبات رفاه و امنیت اجتماعی شهروندان از دیگر دستاوردهای این مرکز است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن تاکید بر این مهم که در راه اندازی این مرکز از دانش فنی داخلی و دادههای مکان محور استفاده شده است توسعه استفاده از فناوری هوش مصنوعی را از برنامههای پیش روی این شرکت دانسته و از اعلام موفقیتهای بیشتر و رونمایی از دستاوردهای جدید این شرکت، همزمان با ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال جاری خبر داد.
“علیرضا رضایی” معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق پایتخت نیز در این مراسم، رضایتمندی مشترکان برق و شهروندان تهرانی را راهبرد اصلی این مرکز نظارتی و راهبری دانست و گفت: با استفاده از سامانههای ارتباطی و نظارتی، تمامی خدمات در حال ارائه به ذینفعان تا مرحله آخر انجام کار و همچنین دریافت بازخورد از مشترکان به صورت مرحله به مرحله پایش خواهد شد.
“رضایی” افزود: امروز شاهد این هستیم که با تلاشهای شبانه روزی همکارانمان، استفاده از نرم افزارهای داخلی و توانمندی شرکتهای دانش بنیان برای نخستین بار در کشور، از جدیدترین فناوریها در برقراری ارتباط دادههای حوزههای بهره برداری، خدمات مشترکین و GIS استفاده شده و این دستاورد در بازدیدهای انجام شده توسط نخبگان علمی کشور و جامعه دانشگاهی مورد تحسین و تمجید اهل فن قرار گرفته است.
وی اطمینان از کیفیت و صحت ارائه خدمات به مشترکان و همچنین توسعه توانمندیهای مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را از دیگر نتایج بهره گیری از این مراکز دانست و گفت: با توسعه سامانههای نظارتی برخط تا تابستان سال آینده شاهد هدایت لحظه به لحظه و از راه دور بیش از یک صد نیروی عملیاتی موتورسوار این شرکت به ویژه در شرایط بحرانی خواهیم بود.
در ادامه “محمدرضا مرادی” معاون امور مناطق برق جنوب غرب ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند تجهیز و راه اندازی این مرکز و قدردانی از تلاشهای همکاران خود، ارائه خدمات بدون مرز، ارتقا خدمت رسانی به مشترکان و جلب رضایت شهروندان، کاهش زمان ارائه خدمات و مکانیزه سازی فرآیندهای خدماتی را از دستاوردهای این مرکز دانست و گفت: دادههای مرتبط با مشترکان مناطق برق بهمن، رودکی، سهروردی، سینا و فارابی به صورت یک به یک ثبت شده و از این پس، چگونگی ارائه خدمات حوزه برق به این مشترکان از ابتدا تا انتها برای هر مشترک قابل ردیابی و پایش است و امید میرود از این طریق شاهد رشد روزافزون کیفیت خدمت دهی به مشترکان خود باشیم.
شایان ذکر است در خردادماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات عالی رتبه صنعت برق کشور در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برای نخستین بار در کشور، همزمان با آغاز فعالیت رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران، از مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکین شهر تهران نیز رونمایی شده و تاکنون از چهار زیرمجموعه پیش بینی شده این مرکز؛ مراکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکین جنوب شرق و جنوب غرب تهران نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است و در آینده نزدیک از فعالیت مراکز شمال شرق و شمال غرب شهر تهران نیز رونمایی خواهد شد.
منبع:مشرق