دو راهکار برای کاهش قیمت کنسروماهی

کنسروماهی

رئیس سندیکای کنسرو ایران گفت: با حذف مالیات بر ارزش افزوده و تسهیل واردات تون ماهی، قیمت‌ها کاهشی خواهد شد.

 

هداپرس: مسعود بختیاری در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره  ارزش تون ماهیان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسرو ماهی سال آینده ارزان می‌شود یا خیر؟ گفت: با حفظ شرایط  کنونی اگر مالیات بر ارزش افزوده این کالا حذف شود قیمت کنسرو ماهی ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: این کالا مشمول قیمت گذاری پیشینی نبوده ولی مشمول قیمت‌گذاری دستوری است. یعنی سازمان حمایت و وزارت جهاد متولی قیمت‌گذاری هستند.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: قیمت هر کیلو ماهی تون وارداتی از ماهی تون داخلی کمتر است.

بختیاری عنوان کرد: راهکار کاهش قیمت علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تسهیل روند واردات است. امسال میزان صید تون ماهیان داخلی کاهش پیدا کرده و بخشی از آن باید با واردات تامین شود.

او در ادامه گفت: به دنبال این هستیم  که کنسرو ماهی با قیمت های مناسب تری به دست مصرف کنندگان برسد. زیرا قبلا مصرف کنندگان ما اقشار کارگری و کارمندی و دانشجویی بودند اما این کالا با افزایش قیمت به تدریج در حال خروج از سبد از غذایی این اقشار است.

بختیاری با بیان اینکه در با دو پدیده گرانی و گرانفروشی مواجه هستیم، تصریح کرد: معتقدیم باید با هرگونه گرانفروشی برخورد شود اما گرانی ناشی از اتفاقاتی است که خارج از توان تولیدکننده بوده و وقتی عوامل موثر در قیمت تمام شده افزایش می یابد یا کیفیت تحت الشعاع قرار می‌گیرد، یا تولید کننده از قیمت‌های دستوری تمکین نمی‌کند و یا تولیدکننده باید کارخانه خود را تعطیل کند.

به گفته او باید قیمت تمام شده هر کیلو ماهی صید داخل را به دست بیاوریم و با قیمت‌های جهانی مقایسه کنیم و اگر راهی برای کاهش قیمت هست تدبیر شود.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: کنسرو ماهی از جمله کالاهایی است که در تمام فصول و در تمام مناطق قابل دسترس است و ارزش غذایی بالایی دارد. از طرفی در صنعت کنسرو ماهی به دلیل وجود فرآیند حرارتی خاص از ماده نگهدارنده در تولید محصولات استفاده نمی شود.

این فعال بخش خصوصی در پایان گفت: با پیشنهاد سازمان شیلات و همکاری سندیکای کنسرو سازی همایش تون ماهیان در روز دوم بهمن ماه برگزار می شود. بنا داریم در این همایش مسائل و مشکلات صنعت کنسرو ماهی را عنوان و نمایشگاه های جانبی نیز با حضور تولیدکنندگان برگزار کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10664

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: