حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس هلند

پلیس ضد شورش هلند از بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی استفاده کرد که توسط معترضان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آمستردام ایجاد شده بود.

 

هداپرس:در جریان دخالت پلیس ضد شورش هلند برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آمستردام، ۱۲۵ فعال دستگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می دادند. وزیر آموزش هلند نیز گفت که بابت وقوع چنین اعتراضاتی در دانشگاه ناراحت است!

پلیس ضد شورش هلند همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی شد که این اقدامات برای برقراری نظم لازم است چون اعتراضات به سمت خشونت کشیده می‌شد.

تصویری در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر شده که نشان می دهد پلیس ضد شورش هلند از یک بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی که معترضان حامی فلسطین ایجاد کرده بودند، استفاده کرده و افسران از باتوم و سپر برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتراض به این شکل وضعیت بسیار ناامنی ایجاد کرد که بخشی از آن به دلیل موانعی بود که از ورود نیروهای اورژانس به محل جلوگیری می‌کرد.»

یکی از دانشگاهیان نیز گفت، در حالی که آنها در طول روز از اعتراضات حمایت می‌کردند، نمی‌توانستند به دانشجویان اجازه دهند در طول شب نیز همین کار را انجام دهند. این معترضان همچنین خواستار پایان دادن به روابط دانشگاهی با رژیم صهیونیستی بودند.

دانشجویان آمستردام پس از گسترش اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا به شهرهای اروپا، تظاهرات را آغاز کردند.

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند. دانشجویان جهان هم اعتراضات ضد صهیونیستی خود را متوقف نکرده و خواستار قطع روابط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=16050

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: