معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تشکل‌های شاهد و ایثارگر عصاره و تبلور مردمی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت‌ و ایثار اجتماعی هستند

ایثار

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شهدا و ایثارگران از ابتدا در ایجاد و تأسیس نظام جمهوری اسلامی حضور و نقش داشتند و به انقلاب اسلامی رنگ و روح پیروزی دادند. طعم شیرین پیروزی مقابل دشمن را چشیدند و کاملاً این انقلاب را می‌شناسند.

 

هداپرس:محمود پاکدل در همایش تجلیل از تشکل‌ها، خیرین، خادم‌یاران گلستان شهدا و نخبگان شاهد و ایثارگر کشور با اشاره به فرارسیدن هفته شهید گفت: در نزدیکی ۲۲ اسفند سالروز فرمان امام برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت روز شهدا هستیم. شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و شهدای امنیت و شهدای سلامت برای حفظ و تشکیل نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند تا امروز شاهد غبطه‌خوردن کشورهای دیگر بر آزادی و امنیت ایران اسلامی باشند. شهادت بالاتر از هر خوبی و نیکی است و بالاتر از ان هیچ خوبی و نیکی وجود ندارد.
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی ادامه داد: در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس برای اولین‌بار در طول تاریخ کشور در جنگی نابرابر حتی وجبی از خاک کشور از سرزمین جدا نشد و بعد از آن شهداء برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از بسیجیان، نیروهای فراجا، نیروها امینت، مدافعین امنیت و مدافعین سلامت در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کردند.
پاکدل با بیان اینکه شهادت اوج تکامل انسان و بالاترین درجه سعادت برای انسان‌های عاشق خداوند است عنوان کرد: شهادت نقطه اتصال عاشق به معشوق است. شهادت همنشینی انسان زمینی با خالق کل هستی است. شهادت تلاش برای جاودانه ماندن است.
وی با اشاره به اینکه جهاد فی‌سبیل‌الله بزرگراه شهادت است گفت: شهدای ما در این بزرگراه حرکت کردند و به هدف نهایی و غایی خود رسیدند. توفیق حرکت در این بزرگراه نصیب هر شخصی نمیشود تا به درجه شهادت و ایثارگری برسد. لذا فقط انسان‌های عاشق و وارسته به این درجه می‌رسند و انصافاً خدمت به این خانواده‌ها که درد و مشقات زیادی تحمل کرده‌اند خدمتی ارزشمند است.
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد:  شهدا در جمع ما و خانواده خود حضور دارند. اگر برکت خون شهدا نبود توطئه‌هایی که دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انجام داده و کل دنیا را علیه ما بسیج کرده است به هدف می‌نشست؛ و سال‌ها قبل مغلوب دشمن می‌شدیم.
پاکدل با بیان اینکه شهدا حضور دارند و مدیریت کشور در دست آنان است اظهارکرد: حساب شهدا از بقیه جداست. وظیفه ماست که فرهنگ ایثار شهدا که برگرفته از نهضت عاشوراست و برای انتقال به نسل‌های بعدی در اختیار ما قرار گرفته است را حفظ کنیم؛ همان‌گونه که فرهنگ عاشورا از ۱۴۰۰ سال پیش به‌درستی به ما منتقل شد و شاهد تکرار صحنه‌های عاشورا در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس بودیم.
وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها عصاره و تبلور نقش مردم‌سالاری در فرهنگ ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت‌اند تصریح کرد: شهدا و ایثارگران از ابتدا در ایجاد و تأسیس نظام جمهوری اسلامی حضور و نقش داشتند و به انقلاب اسلامی رنگ و روح پیروزی دادند. شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند و رنج و مشقت آن را تحمل کردند. طعم شیرین پیروزی مقابل دشمن را چشیدند و کاملاً این انقلاب را می‌شناسند.
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: شهدا، ایثارگران و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی همواره از فرامین امامین انقلاب حمایت، پیروی و عمل کردند. در هر واقعه‌ای تشکل‌ها پیش‌قدم بودند و اولین قدم را برداشتند و اغلب حضور مردم در صحنه ها به علت دعوت آنان است.
پاکدل بیان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان اصفهان از تشکل های فعال‌ در کشور هستند؛ زیرا هم انگیزه کار دارند و هم توانمندند و تشکل‌ها در نقشی که اجرا کردند مورداعتمادو وثوق و توجه جامعه کل کشور قرار گرفتند. در طول سال جاری برای برقراری کلاس‌های آموزش توانمندسازی از بهترین اساتید بهره برده شده و لازم بود که از همکاری تشکل‌ها، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در اجرای برنامه‌ها و رفع مشکلات جامعه ایثارگری بهره ببریم.
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: خیرین از موهبتی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به‌درستی بهره برده اند و از توانایی مالی خود برای دست‌گیری و شرکت در امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و امور خیر کمک می‌گیرند.
پاکدل در پایان با تأکید بر ضرورت تحقق‌بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید بر جایگاه رفیع شهدای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گفت: شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارت گاه اهل یقین است. این حقیقت دارد؛ زیرا شهدا ضمن داشتن مقام شفاعت حاجت‌روا هم هستند. زیارت قبور شهدا باعث آرامش قلب و باعث ایجاد موج و جریان می‌شود. قبور مطهر شهدا شایسته احترام و محلی برای توبه است. امید است خادم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12914

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: