بایدن: بمب‌های ما برای کشتار غیرنظامیان در غزه استفاده شد

بایدن

رئیس جمهور آمریکا ضمن اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده، مدعی شد که این رژیم هنوز در رفح از خط قرمز که همان ورود به مناطق پر از جمعیت است، عبور نکرده است.

 

هداپرس:جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان این کشور در پاسخ به این سوال که آیا بمب‌های ساخت این کشور که به اراضی اشغالی ارسال شدند، غیرنظامیان را در آنجا به قتل رسانده یا خیر، در اشاره ضمنی به بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی که بایدن به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از آنها در کشتار غیرنظامیان، ارسال آنها را موقتا متوقف کرده، گفت: در غزه غیرنظامیانی در نتیجه این بمب‌ها و شیوه‌های دیگری که مناطق مسکونی هدف قرار گرفتند، به قتل رسیدند.

بایدن در این مصاحبه تاکید کرد، در صورتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور حمله گسترده به شهر رفح را صادر کند، آمریکا ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را متوقف خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ضمن تاکید دوباره بر «پایبندی آمریکا به حصول اطمینان در خصوص امنیت اسرائیل و توان پاسخ آن به حملاتی که از خاورمیانه انجام می‌شود»، گفت: آمریکا به ارسال تسلیحات پدافندی از جمله سیستم پدافند هوایی (گنبد آهنین) برای اسرائیل ادامه خواهد داد، اما در صورت آغاز حمله زمینی گسترده به رفح، ارسال سلاح‌های دیگر که در طول تاریخ از آنها برای مقابله با شهرها استفاده می‌شد، متوقف خواهد شد.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد، تاکید بایدن بر منوط کردن ارسال سلاح‌های آمریکایی به اقدامات رژیم صهیونیستی به منزله نقطه عطفی در جنگ مستمر غزه است و تایید استفاده از بمب‌های آمریکایی در کشتار غیرنظامیان در غزه نیز به منزله اعتراف آشکار به نقش آمریکا در این جنگ است. بایدن تحت فشارهای «غیرعادی» از جمله از سوی اعضای حزبش برای متوقف کردن ارسال تسلیحات در بحبوحه بحران انسانی غزه قرار دارد، او تا این لحظه در مقابل این درخواست‌ها و فراخوان‌ها مقاومت کرده و به شدت اقدامات اسرائیل علیه حماس را تایید کرده با این وجود به نظر می‌رسد حمله به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه که بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی در آنجا پناه گرفته‌اند، محاسبات رئیس جمهور آمریکا را تغییر داده است. آمریکا در واقع ارسال تسلیحاتی چون مهمات سنگین را به دلیل اختلاف نظرها با تل‌آویو در خصوص حمله به شهر رفح، موقتا متوقف کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، مسئولان رژیم صهیونیستی در گفتگوهای محرمانه‌ای با مسئولان آمریکایی ناامیدی عمیق خود را از توقف ارسال تسلیحات و گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص این تصمیم ابراز داشتند.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در ادامه تاکید کرد که احتمالاً این اظهارات بایدن و مشروط کردن ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی به عملکرد رژیم صهیونیستی، منجر به گسترش اختلاف‌نظرها میان بایدن و نتانیاهو خواهد شد، با این حال بایدن در این مصاحبه مدعی شد که اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح هنوز خط قرمز ورود به مناطق پرجمعیت را رد نکرده گرچه اقداماتش موجب تنش‌هایی در منطقه شده است.

او در این رابطه تصریح کرد: آنها به مناطق مسکونی نرفتند و آنچه انجام دادند در مرزها بوده و موجب بروز مشکلاتی در رابطه با مصر شده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود خطاب به نتانیاهو و سایر سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اگر آنها به مناطق پرجمعیت حمله کنند حمایت واشنگتن محدود خواهد بود.

او با مقایسه خطرات ورود به غزه با تجربه آمریکا در افغانستان و عراق گفت: به بی بی گفتم که مرتکب همان خطایی نشود که ما مرتکب شدیم، ما می‌خواستیم بن لادن را بازداشت کنیم، من به او گفتم که به تو در بازداشت السنوار کمک خواهیم کرد.

بایدن در پایان گفت: بازداشت بن لادن منطقی بود اما تلاش برای یکپارچه کردن افغانستان نه، از نظر من این تفکر که عراق سلاح هسته‌ای داشت، منطقی نبود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=16113

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: