ابراز امیدواری سوئیس نسبت به شرکت روسیه در مذاکرات صلح اوکراین

مذاکرات

وزارت خارجه سوئیس روز پنج‌شنبه عنوان کرد که امیدوار است روسیه در نهایت در روند آغاز شده برای حل‌وفصل درگیری اوکراین حضور داشته باشد.

 

هداپرس: این وزارت‌خانه در این رابطه گفت: وزارت خارجه سوئیس رویکردی را دنبال می‌کند که hc چارچوب غرب فراتر می‌رود. هدف از این رویکرد دیپلماتیک سوئیس آغاز روندی سازنده جهت حصول صلح است.

این وزارت‌خانه در ادامه اعلام کرد: برای وزارت خارجه واضح است که این روند درنهایت باید به روسیه اجازه شرکت در گفت‌وگوهای صلح‌آمیز را دهد.

این درحالی است که وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که این کشور قصد شرکت در نشست صلح سوئیس در رابطه با اوکراین را ندارد.

«ویولا امهرد» رئیس‌جمهور سوئیس در ۱۵ ژانویه گفته بود: ولودیمیر زلنسکی از برن خواسته است میزبان یک نشست صلح درباره اوکراین باشد. دولت اوکراین توضیح داده بود که کی‌یف می‌خواهد به منظور تایید «فرمول صلح» زلنسکی نشست‌هایی برگزار کند.

«ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس نیز اخیرا اظهار کرده بود: به درخواست دولت اوکراین، دولت سوئیس کنفرانس صلحی را در سطح بالا تا فصل تابستان برگزار خواهد کرد. ما از تمامی کشورها دعوت به عمل می‌آوریم تا برای یافتن راه‌حلی مشترک جهت صلح اوکراین براساس منشور سازمان ملل، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین شرکت کنند.

«آندری یرماک»، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهور اوکراین ادعا کرده است که کشور وی به همراه متحدان خارجی خود در نظر دارد از روسیه برای شرکت در یک به اصطلاح «اجلاس صلح» اوکراین که برای چند ماه دیگر در سوئیس برنامه‌ریزی شده، دعوت کند.

روسیه، عملیات علیه اوکراین را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد.

هیات‌های روس و اوکراینی از آن زمان، چندین دور مذاکرات صلح برگزار کرده‌اند اما این مذاکرات، در نهایت، به بن‌بست رسید.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اکتبر ۲۰۲۲ سندی قانونی را امضا کرد که به موجب آن، مذاکره اوکراین با روسیه تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری این کشور باشد، ممنوع خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد.

این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های تصرفات ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13239

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: