کشته شدن ۴۳ سرباز صهیونیست با آتش خودی از اکتبر

سرباز صهیونیست

روزنامه هاآرتص گزارش داد از زمان آغاز جنگ غزه ۴۳ سرباز صهیونیست با آتش خودی کشته شدند.

 

هداپرس:روزنامه هاآرتص نوشت: از زمان آغاز جنگ غزه ۴۳ سرباز با آتش خودی کشته شدند. از این تعداد ۲۲ سرباز توسط سایر سربازان، پنج سرباز دیگر بر اثر شلیک نامنظم خمپاره یا بمب‌های هوایی و بقیه در حوادث عملیاتی کشته شده‌اند.

این روزنامه نوشت: بر اساس آمارهای رسمی، از زمان آغاز عملیات زمینی اسرائیل در اواخر اکتبر، ۲۶۶ سرباز کشته شده‌اند. کشته‌شدگان بر اثر آتش خودی حدود یک‌پنجم کل تلفات را تشکیل می‌دهند.

همچنین ۵۴ سرباز با آتش خودی، ۳۴ نفر بر اثر حملات نامنظم (از خودروها) و ۴۵۶ نفر در سایر حوادث عملیاتی مجروح شدند.

این روزنامه آمار بالای تلفات آتش خودی را ناشی از «شدت و طول مدت درگیری، ازدحام جمعیت و شرایط سخت میدانی» عنوان کرده است. تعداد کل کشته‌شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۶۱۴ نفر رسیده است.

رسانه‌های عبری بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه با ادامه عملیات نظامی در رفح موافقت کرد.

حمله هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه در حالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=15992

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: