جزئیات کشف ۱۶۷ میلیارد اختلاس و رشوه در شهرداری یزد

شهرداری یزد

بنا به اعلام گزارش اداره کل اطلاعات یزد، ۱۵۰ میلیارد ریال اختلاس و ۱۷ میلیارد ریال رشوه در این استان کشف و کیفرخواست کارمند اختلاس‌گر و رشوه گیر شهرداری صادر شد.

 

هداپرس: با گزارش اداره کل اطلاعات استان مبنی بر وقوع جرایمی از جمله جعل و زمین خواری توسط یکی از کارمندان شهرداری و مرتبطان وی به نحو باندی و سازمان یافته، پرونده در دادسرای یزد تشکیل و با صدور دستور قضایی در مسیر تحقیقات قرار گرفت.

در نهایت پس از دستگیری و بازداشت کلیه متهمان و تکمیل تحقیقات در خصوص کارمند شهرداری و همدستان وی که یک کارمند دفترخانه اسناد رسمی و سه نفر دلال بنگاه ملکی بودند به اتهامات سوء استفاده از موقعیت شغلی، جعل و استفاده از اسناد مجعول رسمی، ثبت ملک غیر، کلاهبرداری از طریق انتقال مال غیر، ارتشاء به میزان ۱۷ میلیارد ریال، اختلاس توام با جعل بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمند مربوطه صادر شد.

این باند با شناسایی زمین‌های رها شده شهرداری اقدام به تهیه نامه‌های جعلی با سربرگ شهرداری کرده و سپس از طریق دفترخانه اسناد رسمی آن را به خریداران بی اطلاع منتقل می‌کردند.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری ۲ یزد، نماینده دادستان در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی‌العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم از جمله اراضی منتقل شده به شکل غیرقانونی خواهد بود.

شهروندان می‌توانند چنانچه اطلاعاتی از اقدامات مشابه در نهادهایی چون شهرداری و اوقاف و راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک دارند مراتب را به صورت محرمانه به دادستانی یا سایر نهادهای نظارتی و یا حراست ادارات مربوطه گزارش کنند.‌

منبع: فارس
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10994

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: