وزیر ورزش: اساسنامه مستقل فدراسیون‌ها بر اساس قوانین داخلی کشور بررسی می‌شوند

وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: جامعه ورزش با حضور در روز انتخابات در ورزشگاه شیرودی سرنوشت خود را رقم خواهد زد.

 

هداپرس:کیومرث هاشمی بعد از جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: جامعه ورزش در کنار سایر اقشار مردم عزیز کشور حتما حضور پررنگی در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود رقم خواهند زد. ما به جهت اینکه یک انسجامی در ورزش کشور ایجاد کنیم در روز رای‌گیری، با رایزنی که با وزارت کشور و فرمانداری تهران انجام دادیم قرار براین شد که یک صندوق مخصوص جامعه ورزش تهران در محل ورزشگاه شهید شیرودی مستقر شود.

وی افزود: طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک می بایست حداقل ماهی یک بار با حضور هیات اجرایی در مقام تصمیم‌گیری و طبق دستور جلسات مشخص نشستی را برگزار می‌کنند. رسالت هیات اجرایی این است که درخصوص رویدادهایی که متعلق به کمیته ملی المپیک است تصمیم گیری کند..

وی افزود: این توفیق را داشتیم که در این جلسه حضور داشته باشیم و از نزدیک درجریان اقدامات و تلاش‌های کمیته ملی المپیک از جمله بحث آماده‌سازی کاروان کشورمان برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشیم که در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد. مسئول نظارت بر تیم‌های ملی در این جلسه گزارشی را از آخرین وضعیت کسب سهمیه و رشته‌هایی که امکان کسب سهمیه را دارند ارائه داد و ارزیابی اولیه صورت گرفت.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این جلسه درخصوص سیاست‌های کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی ژاپن که کمتر از ۴ سال دیگر برگزار خواهد شد و همچنین مسابقات داخل سالن آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود صحبت‌هایی انجام شد. در کنار این درباره سیاست‌های مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای سال ۱۴۰۳ تصمیماتی گرفته شد. طبق این سیاست‌ها قرار است در سال آینده یک تفاهم‌نامه مالی مشترک بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها منعقد شود و کمک‌های مالی که کمیته و وزارت به فدراسیون‌ها خواهند داشت به صورت شفاف مشخص خواهد شد.
هاشمی تصریح کرد: طبق این برنامه مشترک از این به بعد طبق پرداختی‌هایی که انجام می‌شود نوع انتظاراتی که وزارت و کمیته ملی المپیک از هر فدراسیون خواهند داشت مشخص است و به نوعی این کمک‌ها دیگر به درستی هزینه خواهد شد و از پراکنده‌کاری جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تصمیمات جدید برای تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که هر فدراسیون اساسنامه مستقل خودش را داشته باشد و با توجه به دغدغه‌هایی بین‌المللی و همچنین داخلی و مشکلاتی که بعضا سر راه فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد اساسنامه‌ها را تدوین کنیم. براساس قوانین داخلی کشور این اساسنامه‌ها بررسی می‌شود و در نهایت با همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها و در حمایت دولت این اساسنامه‌ها را به تصویب برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: هدف از تشکیل این جلسات این است که خیلی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که در گذشته برای ورزش کشورمان چالش‌ساز شده بود و مقام معظم رهبری نیز به این موارد بارها اشاره کرده بودند از جمله بحث اساسنامه فدراسیون‌ها مرتفع شود. ان‌شاءالله در سایه همدلی‌ها می‌توانیم امیدوار باشیم که ورزش کشور آرامش دارد و در این آرامش است که می‌توانیم برنامه‌های خود را عملی کنیم.

کیومرث هاشمی همچنین درخصوص برنامه درنظر گرفته شده برای انتخابات پیش‌روی کشور اظهار داشت: جامعه ورزش در کنار سایر اقشار مردم عزیز کشور حتما حضور پررنگی در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود رقم خواهند زد. ما به جهت اینکه یک انسجامی در ورزش کشور ایجاد کنیم در روز رای‌گیری، با رایزنی که با وزارت کشور و فرمانداری تهران انجام دادیم قرار براین شد که یک صندوق مخصوص جامعه ورزش تهران در محل ورزشگاه شهید شیرودی مستقر شود. به همین جهت از آحاد جامعه ورزش درخواست می‌کنیم که روز جمعه ۱۱ اسفندماه در این ورزشگاه حضور بهم رسانند و بتوانیم به وظیفه و رسالت اصلی خودمان عمل کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12415

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: