دستاورد جدید سازمان هواشناسی کشور چیست؟

سازمان هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور از دستاورد جدید این سازمان خبر داد.

 

هداپرس: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور  اظهار داشت: «پیش‌بینی مبتنی بر تاثیر»، یک رویکرد نوین در خدمات آب و هوایی است که همزمان با پیش بینی مخاطرات جوی، اثر آن مخاطره یا پدیده بر جامعه و زیرساخت های آن را نیز برآورد می کند.

وی افزود: مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در یک تعامل سازنده با مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات مخاطرات طبیعی سازمان ملل متحد، «پیش بینی مبتنی بر تاثیر» برای مخاطره گردوخاک را تولید کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور افزود: این محصول بر اساس میزان آسیب پذیری گردوخاک در حوزه کشاورزی، هوانوردی، شهرنشینی و… تولید شده است.

ضیائیان ادامه داد: محدوده خدمات این محصول محدود به ایران نمی شود بلکه یک محصول منطقه ای است که آسیا و اقیانوسیه را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی است ولی قابلیت اجرایی شدن سریع را دارد.

این مسئول سازمان هواشناسی کشور گفت: مشکل اجرایی شدن این پروژه در مرکز پیش بینی نیست چراکه این محصول نیازمند اطلاعات پایه ای است که در باره آسیب پذیری استخراج شده است و ما اکنون اطلاعات محدودی داریم که نمی تواند اطلاعات را کاربردی نشان دهد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: امید است تا با کمک سازمان مدیریت بحران، اطلاعات آسیب پذیری این سامانه افزایش  یابد تا بتوانیم آن را به عنوان یک محصولات کاربردی ارائه کنیم.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور افزود: این پروژه در سازمان هواشناسی کشور تولید شده اما هنوز به عنوان یک محصول به سبد خدمات سازمان اضافه نشده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11340

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: