در این شهر اروپایی سلفی‌گرفتن کار زشتی است!

شهر اروپایی
خبرنگار بی‌بی‌سی روایت جالبی از گشت و گذار چند ماهه در برلین درباره حریم خصوصی و رفتار مردم در فضاهای عمومی منتشر کرد.
هداپرس: می خواهید سلفی بگیرید؟ در برلین، جایی که حریم خصوصی، زندگی در لحظه و فرهنگ ارزش زیادی دارد، ممکن است پاسخ «نه» باشد.خبرنگار بی بی سی که در سفر به شهر آلمانی روایتی عجیب از عادت‌های مردم این شهر در کافه و رستوران‌ها تعریف می‌کند. او می‌گوید هیچ کس عادت ندارد در این شهر سلفی بگیرد و هرچند توریست های خارجی اجازه چنین کاری دارند ولی احتمالا هیچکس با شما سلفی نخواهد گرفت.

یک دانشجوی انگلیسی زبان استرالیایی اینطور می نویسد: از شش ماه پیش که به برلین آمدم این اولین باری نبود که این را می‌شنیدم. در اینجا، من متوجه شده‌ام که افراد کمتری با دوربین موبایل خود در مکان‌های عمومی عکس می‌گیرند و سلفی‌ رفتاری خودپسندانه تلقی می‌شود. در زادگاه من سیدنی و سواحل آن  سلفی برای رسانه‌های اجتماعی یک سرگرمی روزانه است.

آلمانی‌ها به طور حتم نسبت به بقیه مردم اروپا به حریم خصوصی خود تا حد زیادی اهمیت می‌دهند. طبق تحقیقات سال ۲۰۱۷ از دانشگاه هومنهایم آمستردام در مورد نگرش ها، رفتارها و برداشتها از حریم خصوصی، شهروندان آلمانی اطلاعات شخصی خود را به ندرت افشا می کنند. و وقتی نوبت به اشتراک گذاری عکس های خود در شبکه های اجتماعی، مانند سلفی در اینستاگرام می رسد، محققان دریافتند که «تنها تعداد کمی از آلمانی ها» این کار را «مفید» می دانند.

فیلیپ ماسور، یکی از اساتید این دانشگاه می‌گوید: تحقیقات نشان می‌‌دهد در آلمان نگرانی های مربوط به حریم خصوصی به طور قابل توجهی نسبت به بقیه جاهای اروپا بیشتر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11092

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: