۱۵ وعده ترامپ در انتخابات

ترامپ
ترامپ در یک ویدئوی تبلیغاتی در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد وزارت آموزش را ببندد و «اختیار کلیه کار‌ها و نیاز‌های آموزشی و پرورشی را به ایالت‌ها بازگرداند.»
هداپرس:دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا در مبارزات انتخاباتی وعده‌های بسیاری داده است.

او اکنون نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

هرچند برخی از برنامه‌های ترامپ فاقد جزئیات هستند با این حال سیاست‌های کلی تا کنون تقریبا معلوم شده‌اند.

در اینجا به ۱۵ مورد از این سیاست‌ها که وی می‌گوید در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش اجرایی خواهد کرد، اشاره می‌کنیم:

مهاجرت

دونالد ترامپ مهاجرت و مرز را به یک موضوع اصلی در مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است. او در مقاله‌ای که تقریباً یک هفته قبل منتشر کرد قول داد از «قانون ‘دشمنان بیگانه’ برای اخراج اعضای شناخته‌شده یا مشکوک باندها، فروشندگان مواد مخدر یا اعضای کارتل از ایالات متحده» استفاده خواهد کرد.

او همچنین گفته است «بزرگترین عملیات اخراج داخلی در تاریخ آمریکا» را انجام خواهد داد و همینطور ویزای کسانی که با حماس «همدردی» می‌کنند لغو می‌کند. او در این باره گفت: «ما آن‌ها را از دانشگاه‌هایمان، از شهرهایمان و از کشورمان بیرون می‌کنیم.»

کارتل‌های مواد مخدر

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین آغاز «جنگ» علیه کارتل‌های مواد مخدر را از اولویت‌های دور دوم ریاست‌جمهوری خود اعلام کرده است.

او گفت از کنگره خواهد خواست تا مجوز حکم اعدام را برای قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان را صادر کند و متعهد شده با اعمال تحریم‌های دریایی بر کارتل‌ها و قطع دسترسی آن‌ها به سیستم‌های مالی جهانی، این باند‌ها را از بین ببرد.

آموزش

ترامپ در یک ویدئوی تبلیغاتی در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد وزارت آموزش را ببندد و «اختیار کلیه کار‌ها و نیاز‌های آموزشی و پرورشی را به ایالت‌ها بازگرداند.»

رئیس‌جمهور سابق همچنین قول داده است که اختیارات والدین را برای انتخاب مدیران مدارس بیشتر کند، حقوق معلمان را بالاتر ببرد و مشاغلی نظیر «ناظر برابری و تنوع» را از سیستم آموزشی حذف کند. او همچنین گفته است بودجه مدارسی را که ایدئولوژی جنسیتی آموزش می‌دهند قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه «آموزش ارزش‌های آمریکایی و ترویج تاریخ و سنت‌هایمان به فرزندانمان» را بازخواهد گرداند، تعهد کرده است «مارکسیست‌ها» را از وزارت آموزش حذف کند.

مراقبت‌های بهداشتی

ترامپ همچنین وعده داده است که قانون مراقبت مقرون به صرفه موسوم به «اوباماکر» را جایگزین کند. تلاش او پیشتر یک بار در دور اول و در سال ۲۰۱۷ در کنگره شکست خورد، اما وی مصمم است که بار دیگر علیه این قانون اقدام کند و همچنین در سیاست‌های دارویی بایدن تجدید نظر کند.

او در این باره گفته است: «مسئله هزینه نیست، موضوع سلامتی است. آمریکا یکی از بهترین برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی را در هر نقطه از جهان خواهد داشت. در حال حاضر یکی از بدترین‌ها را دارد.»

سیاست‌های جنسیتی

ترامپ در ماه مارس گذشته گفت: «من همه سیاست‌های بایدن را که اخته‌سازی شیمیایی و ختنه جنسی جوانان‌مان را ترویج می‌کند لغو می‌کنم و از کنگره می‌خواهم لایحه‌ای را برای من ارسال کند که ختنه جنسی کودکان را در تمام ۵۰ ایالت ممنوع سازد.»

او همچنین گفته است به آژانس‌های فدرال دستور خواهد داد برنامه‌های خود در خصوص هویت‌یابی جنسی و «ترنسجدرها» را لغو کنند.

سیستم قضایی

دونالد ترامپ قول داده است «دادستان‌های مارکسیست افراطی که آمریکا را نابود می‌کنند» اخراج خواهد کرد. او در ماه ژوئن گفت: «من یک دادستان ویژه واقعی منصوب خواهم کرد تا فاسدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، و کل خانواده جنایتکار او را تعقیب کند.»

او گفته است وزارت دادگستری را موظف می‌کند تا درباره سانسور آنلاین تحقیق کند، آژانس‌های فدرال را از «تبانی» برای سانسور شهروندان منع می‌کند و کمک فدرال به دانشگاه‌هایی که در «فعالیت‌های حمایت از سانسور» شرکت می‌کنند را تعلیق می‌کند.

وی همچنین از برنامه‌هایی برای ادامه انتصاب قضات محافظه‌کار خبر داده است.

ترامپ همچنین وعده کرده کارگروهی تشکیل خواهد داد تا کسانی که «ناعادلانه توسط دولت بایدن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند» مورد عفو واقع شوند یا در حکم خود تخفیف بگیرند.

رسیدگی به جرایم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است در «اعزام مجریان قانون فدرال برای بازگرداندن صلح و امنیت عمومی تردید نخواهد کرد». اوهمچنین متعهد شده است که با یک «سرمایه‌گذاری بی‌سابقه» برای استخدام و بازآموزی پلیس، حمایت‌هایی مانند مصونیت ماموران واجد شرایط و افزایش مجازات‌ها برای عاملان تجاوز به قانون را انجام خواهد داد.

وی گفته است در دولت بعدی در صورتی که مقامات ایالتی «از اقدام خودداری کنند»، افسران گارد ملی را برای اجرای قانون به مناطق اعزام خواهد کرد.

سیاست خارجی

ترامپ به حملات خود علیه کشور‌های عضو ناتو ادامه داده است. وی ماه گذشته گفت از بند دفاع جمعی ائتلاف تبعیت نخواهد کرد و اگر یک کشور عضو دستورالعمل‌های مربوط به پرداخت هزینه‌ها را رعایت نکرد، روسیه را تشویق می‌کند «هر کاری که می‌خواهد» انجام دهد.

او گفت: «تا وقتی من نیامده بودم اوضاع ناتو خراب بود. من گفتم همه باید پولشان را بدهند. آن‌ها گفتند خب، اگر پرداخت نکنیم آیا هنوز از ما محافظت می‌کنی؟ گفتم مطمئناً نه.»

رئیس‌جمهور سابق همچنین متعهد به پایان دادن به جنگ در اوکراین شده و گفته است «جنگ وحشتناک بین روسیه و اوکراین را حل و فصل خواهم کرد». او در سخنرانی دیگری افزود که در صورت انتخاب شدن حل و فصل این قضیه «بیش از یک روز» طول نخواهد کشید.

ترامپ همینطور قول داده تا استراتژی «توقف جنگ‌های بی‌پایان» را دنبال کند. وی متعهد شده است که قانون ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان‌نشین را که بایدن لغو کرده بود بار دیگر بازگرداند تا «تروریست‌های اسلامی افراطی را از کشور دور نگه دارد.»

شهر‌های جدید و خودرو‌های پرنده

ترامپ در چندین ویدئوی تبلیغاتی گفته است که تلاش‌هایی را برای ساختن ۱۰ شهر جدید موسوم به «شهر‌های آزادی» رهبری خواهد کرد. شهر‌هایی که به گفته او «تخیل آمریکایی‌ها را دوباره برانگیزد و به صد‌ها میلیون جوان و خانواده‌های سخت‌کوش فرصت‌های جدیدی برای صنایع جدید* مالکیت خانه و تحقق رویای آمریکایی بدهد».

او همچنین وعده داده که «توسعه وسایل نقلیه عمود پرواز» را در دستور کار خواهد گذاشت و به چین اجازه نمی‌دهد «این انقلاب در نقل و انتقالات هوایی» را رهبری کند.

وسایل نقلیه الکتریکی

ترامپ سیاست‌های دولت بایدن در خصوص خودرو‌های الکتریکی را «مرگ صنعت خودروی آمریکا» خوانده و وعده داده است که قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست در خصوص آلودگی خودرو‌ها را لغو خواهد کرد.

این قانون کارخانه‌های خودروسازی را ملزم می‌سازد که تا سال ۲۰۳۲ دو سوم تولیدشان را به خودرو‌های الکتریکی منحصر کنند.

انرژی

دونالد ترامپ وعده داده است با افزایش تولید داخلی، قیمت انرژی را کاهش دهد. او همچنین طرح‌هایی را برای پایان دادن به تاخیر در صدور مجوز‌های حفاری ارائه کرده و متعهد شده که محدودیت‌های صادرات گاز طبیعی آمریکا را حذف کند.

تجارت

رئیس‌جمهور سابق آمریکا وعده داده که «مجازات‌های سختی را بر چین و سایر سوء‌استفاده کنندگان تجاری اعمال کند.» این شامل اعمال تعرفه ۶۰ درصدی بر تمامی کالا‌های وارداتی چین خواهد شد. او همچنین گفته است که مالکیت چینی‌ها بر زیرساخت‌های ایالات متحده مانند انرژی، فناوری، مخابرات و منابع طبیعی را محدود می‌کند.

برنامه چهارساله برای حذف تدریجی واردات کالا‌های اساسی از چین، توقف خرید چین از آمریکا و همینطور توقف سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در چین از جمله اقدامات وعده داده شده دیگر او است.

وی بر اساس «قانون تجارت متقابل ترامپ» پیشنهادی خود همچنین اعلام کرده اگر کشور‌های دیگر بر آمریکا تعرفه وضع کنند، این کشور تعرفه‌ای «متقابل و یکسان» اعمال خواهد کرد.

به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای احیای مشاغل در ایالات متحده، ترامپ همچنین گفته است در صورت انتخاب شدن دستور کار تجاری به اصطلاح «اول آمریکا» را اجرا خواهد کرد.

اقتصاد

ترامپ در همین زمان قول کم کردن تورم، کاهش مالیات عمومی و همینطور کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها را داده است. او پیشتر در این باره گفته است: «کاهش مالیات ترامپ را به بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ تبدیل خواهم کرد. ما آن را دائمی می‌کنیم و رونق اقتصادی جدیدی به شما می‌دهیم.»

متمم دوم قانون اساسی

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است «من دستور اجرایی بایدن را که به دولت فدرال دستور می‌دهد تا صنعت اسلحه گرم را هدف قرار دهد، می‌گیرم و آن را پاره می‌کنم و در روز اول دور می‌ریزم.»

سیاست‌های برابری

دونالد ترامپ همچنین گفته است تیمی ویژه ایجاد خواهد کرد تا تمامی سیاست‌های «برابری‌خواهانه» دولت فدرال در زمان بایدن را معکوس کند.

او اعلام کرده در صورت انتخاب شدن قوانین مربوطه را لغو و کارکنان استخدام‌شده برای این مقاصد را اخراج خواهد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13337

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: