.

تفاوت اهل محفوظات با اهل معرفت در فراگیری

چاپ خبر
 | 
شناسه خبر: 34023
 | 
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1401 - 10:48
در حال حاضر بسیاری از مسئولیت های راهبردی و تکنیکی ( کارشناسی پیش برنده) بدست نیروهای سطحی نگر و نادان در شرایطی که اهداف کشور ها توسعه ملی و دانایی محور هست افتاده است.
تفاوت اهل محفوظات با اهل معرفت در فراگیری

هداپرس،فرهنگ اسکندری– بحثی داریم بنام یادگیری و فراگیری در آموزش امادر کنارش بحثی دیگری داریم بنام معرفت در آموختن مصادیق انرا بشرح زیر می توان نام برد.

*علاقه در فرآیندش برابر عشق.

*اختلاف در روند خویش به دشمنی.

*حسادت و حسرت.

هرکدام در مفهوم عامیانه یک معنی دارند اما در محتوامیان ماه من تا مهر گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

یادگیری متعلق به اهل محفوظات هست اما معرفت به فراگیری عمیق گویند که با همراهی پژوهش و تحقیقات در آن مقطع, می توانی تحلیل کنی و به قدرت تحلیل تحقیقات دست پیدا کنی.
بنظر نگارنده اهل محفوظات را هوشیار و اما اهل معرفت را هوشمند باید درجه بندی تفکیک و نامگذاری نمود.

متاسفانه با توجه به شرایط غیر کاربردی سیستم آموزش کشور ما بیشتر روشنفکران اهل محفوظات هستند تا معرفت.در وضعیت معرفت هست که می توانیم تحلیل و به اصطلاح نگارنده اهل کشف و شهودو صاحب سبکپ شوید و به استعاره ها واصطلاحات تازه ای خلق کنید.

در دنیای کنونی وقتی یک فیلم پر فروش میشود و به اصطلاح گیشه راتصاحب میکند فورا به سراغ تحقیق می رویم که جرا این فیلم پرفروش شده بهمین دلیل بشریت نهاد R& Dبعبارتی همان پژوهش وتحقیقات راه اندازی کرد.

در این راستا مملکت ما نیازمند تربیت نیروی انسانی است که اهل معرفت و قدرت تحلیل باشند نه اهل تئوریسین باشند یادم می آید جناب حسن قشقاوی نماینده مجلس ششم فرمود:توی کشور ما از نظرتئوریکال بسیار فربه اما در پراکتیکال خیلی نحیف و لاغر هستیم.

متاسفانه هزار سال پیش اما حضرت حافظ از دست این نیروهای سطحی نگر صرفا دارای مدارک تحصیلی بالا اما بسیار بی سواد مرتب می نالید
اهل کام ک ناز را در کوی رندی راه نیست رهروی باید جهانسوزی نه خام بیغمی یا حضرت مولانا در این باب سخن زیبایی دارد
خرده کاری های علم هندسه هم نجوم و علم طب و فلسفه‌‌ این همه علم بنای آخور است.

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسئولیت های راهبردی و تکنیکی ( کارشناسی پیش برنده) بدست همین نیروهای سطحی نگر و نادان در شرایطی که اهداف کشور ها توسعه ملی و دانایی محور هست افتاده و در نتیجه و حاصل آن را می بینیم که به چه روزهای دشواری رسیدیم در نتیجه عدم حضور منابع عقلانی و اندیشمند مدیریتی در تصمیم گیری های خرد وکلان و تصمیم سازی های حساس که سرنوشت کشور در چنین موضع گیری های علمی و تجربی و معرفتی تعیین میشود قرار گرفتیم.

در نتیحه مرتب دچار آزمون و خطا هستیم در صورتی که تجربه را تجریه کردن خطاست.

بقول جناب دکتر طبیبی پروفسور (مدیریت و سیاست گزاری های کلان) کشور:

تحقق شاخصهای توسعه ملی و علمی تنها در پرتو وحضور اندیشمندان حوزه کلان حوزه صف و ستاد میسر خواهد شد.

بیشتربخوانید:

 

برچسب ها:

دیدگاه خود را ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.