در ماه فوریه؛ ایرانیان دومین خریدار بزرگ مسکن در ترکیه

مسکن
بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۹۱ باب در استانبول ثبت شد. استان آنتالیا با ۶۵۹ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. استان مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.
هداپرس:درحالی که سال گذشته میلادی حجم زیادی از سرمایه ایرانی‌ها از ترکیه خارج شد. اما امسال دوباره حجم قابل‌توجهی از این سرمایه‌ها به سمت ترکیه حرکت کرده و بازار مسکن آن را رونق داده است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، به دلیل تغییر سیاست‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان و بویژه بانک مرکزی آن در جریان افزایش نرخ بهره، سرمایه‌های پراسترس در ایران به ترکیه فرار کردند.بررسی روند خرید خانه در ترکیه نشان می‌دهد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ روند خرید خانه توسط ایرانیان رشد چشمگیری داشته است. روندی که در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ معکوس شده بود و به تدریج خروج سرمایه از ترکیه رشد کرده بود. اما جدیدترین داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، نشان می‌دهد، سهم خرید مسکن از سوی ایرانیان رشد کرده است.

طبق گزارش آناتولی، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه در کل میزان فروش مسکن در ماه فوریه ۲ درصد ثبت شد. بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۹۱ باب در استانبول ثبت شد. استان آنتالیا با ۶۵۹ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. استان مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه در ژانویه – فوریه با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۳۹۰۷ باب رسید.

در ماه فوریه به‌ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند. روس‌ها ۳۹۵ باب خانه، ایرانی‌ها ۲۰۰ باب خانه، عراقی‌ها ۱۱۲ باب خانه و اوکراینی‌ها نیز ۱۰۵ باب خانه خریدند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13382

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: