درخواست عمران خان درباره انتخابات پاکستان

انتخابات پاکستان

نخست وزیر پیشین پاکستان انجام نظرسنجی‌ها و انتخابات عادلانه را خواستار شد.

 

هداپرس:«عمران خان» نخست وزیر پیشین زندانی پاکستان در آستانه انتخابات سراسری این کشور که در فوریه برگزار می‌شود گفت که عدم رعایت عدالت در برگزاری نظرسنجی‌ها به بی ثباتی و عدم اطمینان منجر  بیشتر خواهد شد.

به گزارش روزنامه هندی «تلگراف» عمران خان بنیانگذار حزب تحریک انصاف پاکستان مدعی است  که حزب او با موانعی در اجرای مبارزات انتخاباتی خود مواجه است و محدودیت‌هایی که این حزب را از برگزاری تجمعات عمومی باز می‌دارد.

او گفت که نامزدهای حزب تحریک انصاف از سوی مقامات برای جلوگیری از شرکت در انتخابات آزار و اذیت و بازداشت می‌شون.

عمران خان گفت که حکومت نمی‌تواند حزب او را از بین ببرد زیرا ریشه در بین مردم دارد.

بر اساس این گزارش، همزمان با تحرکات تازه حزب مخالف دولت حاکم در پاکستان،  شبکه‌های اجتماعی و خدمات اینترنتی در این کشور با اختلال مواجه شدند .قطعی شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، ایکس، اینستاگرام و یوتیوب دومین مورد قطعی در ۲ هفته اخیر است.

به گفته عمران خان، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان تلاش‌هایی برای میانجی‌گری انجام داده است، اما بی‌نتیجه است.

بنیانگذار حزب تحریک انصاف در مورد رقیب خود «نواز شریف»، گفت که با پیروزی او کشور متحمل «زیان جبران ناپذیر» خواهد شد.  این در حالی است که به گفته تحلیلگران امور پاکستان، «نواز شریف» نخست وزیراسبق  نامزد مورد علاقه ارتش این کشور است.

عمران خان افزود که حزب تحریک انصاف بزرگترین گردهمایی تاریخ را برگزار خواهد کرد. وی گفت:«من را فقط سه روز قبل از انتخابات آزاد کنید و به من اجازه دهید فقط یک گردهمایی عمومی برگزار کنم و همه خواهند دید که ما به چه چیزی می‌توانیم دست پیدا کنیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11004

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: