طلا باز هم گران شد

طلا
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۶۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۷ درصدی به ۲۱۶۹ دلار رسیده است.
هداپرس:قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۶۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در روز جمعه در آستانه سومین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. تورم بالا در آمریکا تاجران را وادار کرده دوباره کاهش سریع و عمیق نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی مورد بررسی قرار دهند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۶۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۷ درصدی به ۲۱۶۹ دلار رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به افزایش شگفت آور تورم در آمریکا، هیچ عامل مثبت جدیدی برای بالا بردن قیمت طلا فراتر از سطح ۲۲۰۰ دلار در کوتاه مدت وجود ندارد.

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در فوریه افزایش داشته است. به نظر می‌رسد تورم مصرف کننده هم در این کشور همچنان بالاست.

افزایش تورم فدرال رزرو را برای حفظ نرخ بهره در همین سطح بالا تشویق می‌کند. نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. از طرف دیگر تقاضا برای اوراق قرض افزایش یافته و ارزش دلار هم بالا می‌رود.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا تا ۴.۲۸۲۴ درصد در این هفته افزایش یافته و شاخص دلار هم بیش از ۰.۷ درصد طی یک هفته گذشته بالا رفته است و در آستانه بیشترین افزایش هفتگی از اواسط ژانویه قرار دارد.

افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر می‌کند.

سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد خرده فروشی در این کشور نسبت به ماه گذشته افزایش یافته، اما پایین‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است.

تاجران احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه ژوئن تا ۶۱ درصد پایین آورده‌اند، در حالی که این رقم در هفته گذشته برابر با ۷۵ درصد بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۲۱ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۲۶ درصدی ۹۲۹ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13386

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: